Dekaltrimning

http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=24999 diskuterades dekaltrimning för att kunna åka Vasaloppet snabbare. Finns det något liknade för cykling. När jag var barn räckte det med schackrutig tejp, Essogubbe, limpa och sökarlykta.

Vad gäller nu ? Färg och modell på cykelhandskar, hjälm, cykelbyxor, SPD skor och pedaler. Kevlardäck och lite kolfiber delar ?

Per Brune
 
Brune; sa:
Vad gäller nu ? Färg och modell på cykelhandskar, hjälm, cykelbyxor, SPD skor och pedaler. Kevlardäck och lite kolfiber delar ?
Tja, det finns ju ganska mycket att "göra" men här är några förslag:

- Hjälm: Giro Atmos. Duger den åt Lance så duger den kanske åt dig? ;)
- Cykelbyxor: F1 Gore eller Briko Katana
- Glasögon: Rudy Project regerar...
- Skor: Sidi Ergo 1 Carbon...
- Flaskställ: Campagnolo Record. De är en aning dyra - drygt 1000 spänn/styck men de är väldigt fina och väger bara 18g... :)
- Pump: Barbieri Carb One
- Cykeldator: VDO MC 1.0
- Styre/styrstam: Deda Alanera såklart! :)
- Sadel: Selle Italia Storika eller Fi'zi:k Arione

Dessutom så ska du naturligtvis byta ut alla kulor i alla lager till keramiska kulor. Allt annat är ju bara löjligt! ;)

Alltid något att börja med iallafall... ;)
 
Brune; sa:
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=24999 diskuterades dekaltrimning för att kunna åka Vasaloppet snabbare. Finns det något liknade för cykling. När jag var barn räckte det med schackrutig tejp, Essogubbe, limpa och sökarlykta.

Vad gäller nu ? Färg och modell på cykelhandskar, hjälm, cykelbyxor, SPD skor och pedaler. Kevlardäck och lite kolfiber delar ?

Per Brune
En liten bit kartong som går mot ekrarna ger en illusion av motoriserad framfart. Placeboeffekten är maximal.
 
mördarsnigel; sa:
En liten bit kartong som går mot ekrarna ger en illusion av motoriserad framfart. Placeboeffekten är maximal.
Jag har hört från säkra källor att Jan Ullrich kommer att använda den varianten i TdF. Lance Armstrong ska enligt ryktet överväga att använda en vidarutvecklad variant, med ett snöre fäst i kartongskivan. Snöret går upp till styret. Uppenbarligen kan man "gasa" mha snöret.

/Håkan
 
Teamkläder!

- Fassa Bartolo (sprinta som Petacchi)
- US Postal (klättra som Lance)
- Alessio (stenhård, som Bäckstedt)
- T-Mobile (knapra knark som Ullrich)

/Håkan
 
Inte teamkläder Håkke har vi ju sagt!

Men den dag Amgen trycker sin logga på Cofidis eller Kelmes tröjor ska jag ompröva min inställning...

amgen.gif


/ G

-----------

Tilläg: Döm om min förvåning när jag hittade den här klubben på nätet: http://www.amgencycling.org/Welcome.cfm

Kanske ska köpa en tröja ändå....

;)
[Ändrat av tigertamjaren 2004-05-06 kl 11:45]
 
Rätt solbränna

Stenhårda cyklister har typisk solbränna med vita partier under glasögonen, cykeltröjan (med ett solbränt V-parti vid blixtlåset) cyklehandskar samt under cykelbyxorna. Träna på lätt vaggande hjulbent gång som man får när man går i cykelskor med spurtklossar.

Solbrännan kan fixas med cykelutrusning påtagen i solariet.

För högre "cred" raka benen samt fixa lite "road rash".

Thure
 
Ahhh..

Brune; sa:
När jag var barn räckte det med schackrutig tejp, Essogubbe, limpa och sökarlykta.
Per Brune

Vad jag saknar limpan, speciellt när jag sitter på den stenhårda he-tesprylen som ska symbolisera sadel på min MTB.

Visst skulle man ha aphängarstyre också, på den gamla goda tiden?

Du ska berätta för alla, även dom som inte vill höra, att du hemma i källaren har riggat en träningscykel a´la Roddarn. Den är totalt nerrostad av din svett efter alla timmar du spenderat där. Framför den står en tv där du har Girot inspelat på video "ur-cyklistens-vinkel".

När du gjort det behöver du knappt ens sätta dig på cykeln, alla tror att du är proffs.

;)
/BAX
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.