Bear Grylls vs Les Stroud

Jag skulle nog inte ha länkat till dom andra Bear Grylls-trådarna.
Nu är det 3 aktiva trådar med samma envetna diskussion......
 
Varför är det intressant att han använder sitt riktiga efternamn?
Förövrigt är väll Monsens film om Nordkalotten ganska sansad jämfört med de Amerikanska och Brittiska överlevarna?
 
Om man nu vill se på sin tv om "Extrem överlevnad" och hur det görs på riktigt och hur det kan påverka en så skulle jag rekommendera Les Strouds "Snowshoes and Solitude" ett år med sin fru levde de på ett stenåldersvis utan moderna hjälpmedel. Det är rätt extremt men det fanns inga behov att ta onödiga risker och därmed finns inga häftiga actionscener men en trevlig film om ett enkelt liv i vildmarken.
 
Det är hemligt i meningen att medlemmarna avslöjar inte sina identitet. Det är därför det inte går att nämna sina källor. Även när man har slutat är det vanligt att man fortsätta skydda sin riktiga identitet; Bear Grylls är otroligt nog inte hans riktiga namn :)

nu finns det säkert flera med skyddad identitet men vi ska inte överdriva deras roll, det är vanliga soldater, inget annat.. dessutom ganska billiga att utbilda så det går snabbt att ersätta vid frånfälle.. sen är det känt att militära elitförband gärna vårdar myten om sig själv, det är en viktig del av den psykologiska krigsföringen..bästa parodin på detta är en gammal rulle där amerikanerna släpper lådor med jättekondomer över fiende områden för att fienden skulle få komplex över amerikanernas enorma organ.. skitroligt!!
 
nu finns det säkert flera med skyddad identitet men vi ska inte överdriva deras roll, det är vanliga soldater, inget annat.. dessutom ganska billiga att utbilda så det går snabbt att ersätta vid frånfälle..

Jag är inte säker att du vet vad du pratar om. Det finns bara ca 400 SAS soldater totalt. "Ganska billiga" är de definitivt inte. Det kostar ofantligt mycket pengar att träna dem. Bara räknat i mängden ammunition de använder under träning är de vansinnigt mycket dyrare än andra enheter. De är inte heller "snabbt att ersätta"; bara ca 5% klarar antagningsprocessen.
 
Jag är inte säker att du vet vad du pratar om. Det finns bara ca 400 SAS soldater totalt. "Ganska billiga" är de definitivt inte. Det kostar ofantligt mycket pengar att träna dem. Bara räknat i mängden ammunition de använder under träning är de vansinnigt mycket dyrare än andra enheter. De är inte heller "snabbt att ersätta"; bara ca 5% klarar antagningsprocessen.

ja, nu är det inte direkt piloter vi pratar om utan fotsoldater.. det kostar lite ammunition, elitförband är alltid billiga att utbilda, motoriserade förband kostar ofantligt mycket mer att utbilda även om det inte känns lika sexigt.. 5% är jättemånga, det är ju en av tjugo, jag ser inte problemet att ersätta speciellt reservarna och i en lågkonjunktur.. som sagt, det är fotsoldater inga företagsledare.. det handlar om att bära ryggsäck och panga.. inte att sköta ett kärnkraftverk..
 
ja, nu är det inte direkt piloter vi pratar om utan fotsoldater.. det kostar lite ammunition, elitförband är alltid billiga att utbilda, motoriserade förband kostar ofantligt mycket mer att utbilda även om det inte känns lika sexigt.. 5% är jättemånga, det är ju en av tjugo, jag ser inte problemet att ersätta speciellt reservarna och i en lågkonjunktur.. som sagt, det är fotsoldater inga företagsledare.. det handlar om att bära ryggsäck och panga.. inte att sköta ett kärnkraftverk..

hehe nja... Det är inte 5% av folk på gatan som klarar det utan 5% av erfarna, vältranade soldater. Civila kan bli antagna direkt till reserv-regimenten men det är knappt några som klarar det. Konstigt, om "det handlar om att bära ryggsäck och panga" ;)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.