Bear Grylls vs Les Stroud

hehe nja... Det är inte 5% av folk på gatan som klarar det utan 5% av erfarna, vältranade soldater. Civila kan bli antagna direkt till reserv-regimenten men det är knappt några som klarar det. Konstigt, om "det handlar om att bära ryggsäck och panga" ;)

som vår vän homer säger: doh!

jag vet hur det fungerar.. det är inga nyheter.. som sagt, det är inte direkt piloter vi pratar om.. jag vet inte, jag är väl för gammal för att bli impad, jag har träffat många i flera olika sammanhang och det är vanliga killar som är beredda att bära tyngre än andra, dom har bra utbildning men det är inte direkt någon raketforskning.. problemet är inte vem som klarar det eller inte, det handlar om att dom flesta inte vill hur tufft det än verkar.. det är ju trots allt det som är hemligheten, viljan..
 
Bear eller Les eller Ray?

Jag håller med många av era inlägg. Men det stora hela så gäller det att se det du själv kan ha användning av. Alla grabbar har en poäng av vad dom gör men skillnaden är hur dom gör det.

Sedan måste man tänka på att det är ett produktions bolag som ligger bakom så kort sagt har de inte mycket att säga till om utan de skall bara utföra.

Jag har en vän som håller på att spela in en ny serie för discovery, det är samma sak där. Skillnaden för den nya serien är att det är två stycken överlevare, en med militär bakgrund och en bohem natural överlevare. Det skall heta Dual Survival.

Men som sagt se det ni själva kan ta lärdom av praktisera själva och lär.

Mvh bushcrafter
 
Lars Monsen

Varför är det intressant att han använder sitt riktiga efternamn?
Förövrigt är väll Monsens film om Nordkalotten ganska sansad jämfört med de Amerikanska och Brittiska överlevarna?

Det kan man väl lugnt sagt säga. Går väl knappt att kalla honom överlevare. Han har ju både mat, sovsäck, tält fiskeutrustning etc etc med sig. Däremot ser jag heller Lars Monsen 10 gånger av 10 än någon av tidigare nämnda överlevare. Där kan man ju faktiskt lära sig något om friluftsliv på en vettig nivå.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.