Leveranstšrstips

Re: Leverantörsfråga, ullunderställ

johankse; sa:

Din fråga är oerhört kortfattad och därmed något otydlig, men min hypotes är att du funderar över bra leverantörer av underställ i ull. Isåfall kan jag rekommendera norska Troll/Akla som tillverkar underställ både i 100% merinoull och i blandmtrl (ca 75-80% ull, resten syntet). Deras produkter är mycket bra och dessutom privärda, ca 530 kr för ett helt underställ, långkalsonger+polotröja, på http://www.northstar.se. Använder själv deras 100% merinounderställ, och är mkt nöjd.

Icebreaker från Nya Zeeland är ett dyrare alternativ, som jag dock inte har praktisk erfarenhet från. Finns bl a på KG Jonsson Sport i Solna.
 
Jag köpte en norsk (?) ullfrottetröja med en rättså hög zippad polokrage på Kanotcentrum i Göteborg (tel 031-13 96 00). Jag minns inte vilket märke det var, men jag minns att jag gillar den kragen mycket bättre än Ullfrottes.
-Patric-
 
lundhags?

lundhags gör ullunderställ i (jag tror) en blandning av merinoull och acryl. kolla senaste utemagasinet för test av ullunderställ.
lundhags finns garanterat att få tag på i sverige i a f
/johan
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.