Playground

Jag har hört talas om att det har startat en ny frilufsbutik i Stockholm, heter Playground. vart ligger den, och vad säljer de för saker - frilufs, klätter eller är det en "ny" stadium-kedja??
 
Playground ligger på Adolf Fredriks kyrkogata nästan i hörnet till Drottninggatan.

Jag har bara varit inne en snabb vända i butiken. Främst verkar de ha friluftskläder av diverse märken (t ex Marmot, North Face, Haglöfs).
 
Playground inget nytt Stadium

Snarare dess motsats. Anledningen till att butiken startade var att andra butiker slår ihop sig och bildar stora kedjor, som Stadium tex. Mycket kunnig och välutrustad butik annars.
 
Bra butik

Playground är en modig butik som uppmuntrar till friluftsaktiviteter. Jag kan starkt rekommendera dem. Inte bara de största märkena utan även nya sköna grejor som du aldrig sett förr!!!
Peter
 
Vad jag förstår är det gamla Naturkompanietmänniskor som ligger bakom. De ville tillbaka till rötterna med pryluthyrning, läshörna och sånt.
Så som Naturkompaniet var på 90-talet, med nya spännande produkter.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Brune Rea på Playground Butiker och leverantörer 4
avslutatmedlemskap1004 Playground - Psycho? Butiker och leverantörer 16

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.