Skidhjälm för smalt huvud!

Jag har ett huvud som är ganska smalt men samtidigt långt. Alla skidhjälmar jag provar trycker därför väldigt mycket i pannan och/eller blir alldeles för stora i sidan, så det blåser in.
Är det nån som har nåt tips på märken/modeller som är smala och långa?

Tack på förhand

Pontus
 
Det brukar ju följa med självhäftande skumgummikuddar så att man själv kan anpassa hjälmen så att den sitter bra. Har i alla fall gjort det på Giro och Sweet-hjälmar jag har köpt. Kan du inte prova en som inte sitter för hårt i pannan och be expediten att plocka fram kuddarna och testa att bara stoppa i dem utan att limma, se om du kan fylla ut på sidorna och få till en bra passning?
 
Har du testat Giro G10 eller G10 MX? Har själv haft problem med att hitta hjälm. De flesta sitter riktigt illa. Inte minst samtliga POC hjälmarna.

Giro G10 justeras som en cykelhjälm med en ratt där bak som man skruvar på för att få den att passa runtom.

//John
 
har själv liknande problem och hade helt gett upp hoppet att hitta hjälm innan jag hittade giro G10. Helt klart värt ett försök.
 
Tycker att Sweet Rooster funkar bra för smala huvuden. Både jag och min bror har köpt denna modellen, delvis tack vare att den passar smala huvuden. Det följer även med en mängd kuddar så att man kan finjustera passformen.
 
Jag har ett huvud som är ganska smalt men samtidigt långt. Alla skidhjälmar jag provar trycker därför väldigt mycket i pannan och/eller blir alldeles för stora i sidan, så det blåser in.
Är det nån som har nåt tips på märken/modeller som är smala och långa?

Tack på förhand

Pontus
Jag har samma problem. Hittade till slut en Head-hjälm som passade tillräckligt bra. Kan tyvärr inte uppge exakt modell, men den har väl utgått ur sortimentet nu ändå.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Calle_L Stor skidhjälm? Skidor allmänt 8
Andersrolf Skidhjälm! Skidor allmänt 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.