"travel bug"

Hej

Kommer att köpa min Vista i nästa vecka ;-)
Nu undrar jag om det används "travel bugs" i Sverige?

MVH
Örjan
 
Går inte att få tag i

Ville gärna, men det går inte att få tag i dem. Levereras inte till Sverige :-(
Sanne & Mats, Malmö
 
Vi får väl göra egna då

Vi får väl göra egna då !

Ta en sånn där billig nyckelring i mjukplast med ett litet fönster + en kjedja, döp Skalbaggen till nått kul och kom ihåg att skriva detta när du lägger ut gömman på geocaching.com - den som tar den måste oxå komma ihåg att skriva in när man loggar sin cach
vips så har vi gjort oss bugge!

=) plättlätt !

(ja, jag vet att systemet egentligen är lite mer avanserat än så)
 
Jag la ut min första cache i söndags. I denna finns en liten Ferrari som jag tänkte försöka få att komma långt bort.

Jag hoppas att folk gör som du beskrev och loggar bilens färd (irrfärd?!?) så att man kan se vart den tar vägen. Grejjen är väl att de i princip får logga en gång till på min cache för att jag ska se vart bilen tog vägen.

Cachen hittar du på

http://www.geocaching.com

Waypoint: GC2907


Mvh
/SJ
 
Hitchhiker

Visst, vi håller också på att planere en hitchhiker för vår nästa cache. Men det hade varit roligare med en rigtig travelbug.

Sanne o Mats
 
Tjuvstart?

Din cache var inte publicerad officiellt ännu, men jag åker förbi Linköping två gånger i morgon...

Får väl se om jag hinner detta också, ska tyvärr inte åka ensam. Kanske svårt att övertyga resten av sällskapet om det vettiga i att klättra omkring runt bäckar och leta plastlådor i höstmörkret?

Anders
 
Jag hoppas du hinner titta förbi!

Här i Linköping tycks det bli fint väder idag så det är ju aldrig fel att komma ut lite.

Mvh
/SJ
 
Travel Bugs levereras visst till Sverige! Dock finns det inga fasta priser, utan man får maila dem och fråga vad varje order kommer att kosta. Det blir förmodligen svindyrt att bara köpa en.

Jag tycker att det vore bättre att använda "äkta" travel bugs än att göra egna, eftersom geocaching.com har ett riktigt kul spårningssystem för dem. Varje travel bug får en egen sida, där man kan följa dess resa!

på min geocaching-sida (www.geocaching.info.se) har det förts en diskussion i gästboken om att gå ihop några stycken och köpa ett lass geocaching-prylar (kepsar, tröjor, nyckelringar, travel bugs, etc). Anmäl gärna intresse i gästboken. Om vi blir några till kan vi nog snart göra slag i saken!
 
Lycka till

Har just anmält interesse for köp av travelbug i gästboken - fint initiativ. Hoppas du lyckas, for de svarade inte alls på mailet med prisförfrågan vi skickade till dem.

Sanne o Mats
 
Som nybliven morfar hälsade jag på min dotter i USA i början av december. Jag passade förstås på att "cacha" litet och kom då på två Travel Bugs. Eftersom jag hade läst på vart buggarna ville resa, var det inte aktuellt att ta med dem till Sverige. Men att importera en Travel Bug är alltså ett sätt att få dem att röra sig i svenska cachar. Den jag träffade hette Buzz Lightyear (en rymdfigur av något slag), "Buzz's To Infinity and Beyond and Back" för den som vill titta på http://www.geocaching.com. Sedan jag lagt Buzz i en annan cache och kommit hem fick jag ett mail från ägaren, som tyckte att det väl visst hade varit kul för Buzz att resa till Sverige. Så ni som reser utomlands, kolla in om det finns någon bug i området och fråga ägaren om det är OK med en Sverigeresa.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Store Bug i Navman 3400 Navigering 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.