Vinterfiske i Vuoggatjålme

Hej!
Någon som har tips om heta ställen i Vuoggatjålme, ska upp dit snart och är mycket förväntansfull...Har bara läst och hört om bra sommarfiske, men vi ska njuta av vinterlandskap och förhoppningsvis en och annan fin röding...
Tacksam för alla tips!
 
Vuogga on the winter...

Hejsan...

Det beror ju på var ni har tänkt fiska på eran resa i Vuogga...

Jag vet ett par tips på pimpel efter fin röding, men jag vet inte hur/var ni ska bo...
Hur ni färdas däruppe....

Maila mig...

eastgaard,7@telia.com
 
Bra val

Området kring Vuoggatjålme är utomordentligt trevligt för fiske. Jag har väl fiskat mest på sommaren (med flugspö) men även några senvintrar. Som sagt, mycket är beroende på hur ni ska bo och transportera er i området. Det finns röding i nästan alla tjärnar och sjöar i området. Och det finns många tjärnar. VSV om Vuogga, uppe på fjällplatån vid Tjapkatjåkkå finns t.ex. Tjapkajavrre-sjöarna. Där finns otroligt fin röding. Vissa dagar går de att få på, andra inte. Om du skickar en e-postadress (till aberg.arboga@telia.com), så ska jag skicka ett par bilder därifrån. Om ni inte har boendet ordnat, kan jag rekommendera en stuga hos Helambs.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
nilshansson Vinterfiske kring Tjärnberg..... Fiske 2
maskon Handskar för vinterfiske... Fiske 16
Manil Pimpelfiske kring Vuoggatjålme Fiske 11

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.