Bush crafting

Än lättare blir om du brukar stora blad, Åbrodd t ex som du sveper in maten i så kokade man på hela stenåldern och de överlevde ju rätt väl.

go tur
 
Och bladen kan sedan gå tillbaka till naturen.
Finns det blad från växter man ska undvika? Jag tänker på ev. giftighet.
 
Och bladen kan sedan gå tillbaka till naturen.
Finns det blad från växter man ska undvika? Jag tänker på ev. giftighet.

Öööh.. Blad från giftiga växter, till exempel?

Det finns inte så många växter att välja på om man vill använda blad. De får inte så stora blad i vårt klimat, det blir ganska pilligt med blad.
 
Hmm... Vilket är mest buskkraftigt? Att använda så enkla medel som möjlig, helst sådant man hittar i naturen eller med enkla medel kan förfärdiga eller att använda modern teknik? Handlar det om att leva stenåldersliv eller om att klara sig ute i det fria?
 
Jag tycker inte man behöver hålla på och definiera. För mig handlar det om att använda det man har för att få till det så bra som möjligt när behov uppstår. Har man aluminiumfolie eller en plastpåse använder man det eller så letar man och hittar man löv som funkar. Då är det väl toppen? Vad jag menade var att vi inte direkt är bortskämda med bananblad på våra breddgrader men det finns säkert annat man kan använda. Det är förstås superviktigt att du känner till vilka växter som är giftiga om du vill plocka och använda vilda växter oavsett om du ska äta dem eller ej.