Gissa position

Kanske från nordost vid sjön öster om Kläppen?

Thure

Perfekt! Rätt rätt rätt!
Man är lite förvånad över att Templet (som ter sig bra mycket bättre i verkligheten från detta håll) tornar sig mäktigt över Sylskalet, men sen ser man ju på kartan att det verkar vettigt.

Fina tältplatser vid sjön. Om nån saknar fyra stycken små (fjällräven?) V-formade tältspikar så var det jag som hittade dem öster om Slottet, vid 1100-meters nivån innan Sylälven vadades på tillbakatur från Storsylen.
Tack så mycket för dem (har annars bara stora V:n)!
Topptursdagen bjöd på blå himmel och gassande sol, dagen efter var det snöstorm, ack! dessa kontraster.
 
Dina kartbaserade gissningar imponerar: visst är det Rierruogájsie huvudtopp! Denna är för övrigt den högsta punkten i hela Ammarfjället och tack vare prominensen ned mot/över den lilla glaciären känns den betydligt högre än vad den är räknat i rena m.ö.h.

Den här då?
gp20.jpg
 
Tror du verkligen att jag skulle köra två bilder från samma massiv i rad!?
...okej, det skulle jag nog, men inte den här gången ;)


Nja, det kanske vore lite väl icke-kreativt att gå på med ännu en bild från samma massiv. :)

Men jag känner igen mig så väl i din bild; jag har varit där. Min första tanke gick till Buråive, men om jag nu granskar den närmare är det för stor höjdskillnad mellan den plats denna bild är tagen på och den första avsatsen.

Jag tror mig emellertid ha en ny idé om var det är någonstans. Jag gissar på att det är Stour-Skårki du fångat, i en liten annorlund vinkel (iaf som jag är van att se den).
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.