Vilka Jägare är hårdast?

Jag undrar vilka jägare som är hårdast.
Det är svårast intagning på fallskärmsjägarna, men jag har hört att dom är en hög med fjollor som tror att dom är något?
Fjälljägarna verkar ju förbannat hårda, lever i skogen flera veckor på bark och rötter?
Kustjägarna har jag inte hört så mycket om, men dom verkar grymma ändå?
Jag har några år kvar till lumpen, så det skulle vara kul att veta vilka som är absolut hårdast...
 
Jag hoppas du inte vill göra lumpen för att du tycker det är ballt...med den inställningen så kommer du att knäckas på din grundutbildning.
 
pagren; sa:
Jag undrar vilka jägare som är hårdast.
Det är svårast intagning på fallskärmsjägarna, men jag har hört att dom är en hög med fjollor som tror att dom är något?
Fjälljägarna verkar ju förbannat hårda, lever i skogen flera veckor på bark och rötter?
Kustjägarna har jag inte hört så mycket om, men dom verkar grymma ändå?
Jag har några år kvar till lumpen, så det skulle vara kul att veta vilka som är absolut hårdast...
När jag mönstrade för en evighet sedan hade jag kondis som en elitidrottsman. Jag sökte till Jägarskolan i Kiruna, K4 i som var i Umeå och till I19 i Boden för att kunna komma så långt norrut som möjligt. På grund av min dåliga syn hamnade jag på F21 i Luleå som skrivbiträde och det vara hårt!
Jag har en kusin som var attackdykare eller va fan det nu var. Nu har han skolat om och är sjukskötare på trauma avd. på Södersjukhuset å nu är han som hårdast // Roland
 
Hade en kompis som ocksà hamnade pà F21. Väderbitráde.. han var Stockholmare, och àkte hem varje helg. 18 mànader...varje helg: fredag natttâg ned och söndag tâg upp. bara lite tid att att lattja lite lajbans pà lördagen.. hans enda uppgift under 18 mànader i Luleâ var att om morgonen skicka upp en váderballong, och om aftonen ta ned den igen.. det kallar jag hârt!
 
pagren; sa:
Jag undrar vilka jägare som är hårdast.
Det är svårast intagning på fallskärmsjägarna, men jag har hört att dom är en hög med fjollor som tror att dom är något?
Fjälljägarna verkar ju förbannat hårda, lever i skogen flera veckor på bark och rötter?
Kustjägarna har jag inte hört så mycket om, men dom verkar grymma ändå?
Jag har några år kvar till lumpen, så det skulle vara
kul att veta vilka som är absolut hårdast...


Jag vill först berätta att alla jägarförband som finns kvar i Sverige idag har olika uppgifter och det är dessa bäst på.

Det krävs mycket fysiskt men mestadels psykiskt.
Har du haft tidigare skador med tex ben eller arm skador så borde du sluta tänka på att söka dig till jägarförband.
Har träffat på många kustjägare och fallskärmsjägare och jag känner inte igen dom på din beskrivning om att dom skulle vara fjollor utan det är helt vanliga svenska killar med samma attityd som oss andra normala killar.

Låg själv i Kiruna som Lapplandsjägare 99/00 '
Hälsningar Daniel Bergman
 
Varför är du intresserad av att satsa på just den hårdaste? Är det för att ha något att skryta med, eller vill du bara testa dig själv.

Personligen tycker jag att du ska ta reda på vad du skulle tycka är det mest intressanta och köra på det. Då kommer du nog att trivas bäst och då ökar chanserna att du klarar utbildningen.

Lycka till dock!
/
 
Hårdast är väl de som totalvägrar och får sitta i fängelse istället.

(Själv var jag sjukvårdare, inte ett dugg tufft. Vi hade TV:n med i fält och spelade Bingolotto och drack perkulatorkaffe mitt i skogen. En dieseldriven värmefläkt såg till att vi slapp elda också...)
 
Vill du vara med om något tufft ta och utbilda dig till undersköterska och jobba på närmsta akutintag.
Där är du underbetald, oupskattad och överbelamrad med jobb. Det är riktigt manligt att våga ta hand om sina medmänniskor.
 
jag är stolt

har aldrig tidigare läst så många vettiga och bra synpunkter på en så dumt ställd fråga.
Att göra lumpen är en utmaning var man än hamnar, och lyckas man sen göra sitt bästa under sin tid i grönstället då kan man få en inre stolthet som varar resten av livet. Men hårdheten visar sig först om man kan ta ansvar för sin kunskap och hjälpa andra.

Kustjägarskolan 96
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.