Era vandringsplaner 2015?

Planerna är lite vaga än så länge men Everest Trek i april-maj lutar det åt då vi redan köpt flyg. Startar eventuellt i Tumlingtar och avslutar i Jiri så det blir runt 40 dagar inklusive Renjo La, Gokyo och Kala Pattar:

Sen ska jag till Indien och drömmen är att gå en månad i Ladakh i sommar men jag har inget tält med mig, har redan lämnat Sverige, och min vandringspartner är inte så förtjust i höjden där runt 5000 meter. Så vi får se det kanske kan bli andra vandringar i norra Indien istället men tältfrågan måste ändå lösas.

Sen hoppas jag på något i höst också beror på vart jag befinner mig då. Möjligen Nepal igen. Everest Trek har jag gjort 5 gånger tidigare men aldrig från Tumlingtar. I Indien har jag icke vandrat tidigare.

Intressant tråd förresten.

Det blev ju inte alls som jag tänkt det. Vi hade köpt all proviant och nästan börjat packa inför Everest Trek i Nepal när jordbävningen kom och nån vecka senare beslutade vi oss för att lämna landet. Hamnade i Turkiet och gick "The Lycian Way" istället vilket tog 48 dagar. Sen blev det Georgien och 3 vandringar där i Kaukasus på hösten vilket var otroligt bra.

Bilder från Turkiet finns här... http://www.utsidan.se/albums/view.htm?ID=8711
Bilderna från Georgien har jag inte gått igenom än.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Magnus H Era vandringsplaner 2016? Trekking 75
lavaform Vandringssällskap över Island 2015 Trekking 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.