Mittån i Härjedalen

Brukar åka upp till Funäsdalen en par gånger varje år för att prova lyckan i Ljusnan och andra små tjärnar som finns där. Var även en tripp upp till Mittån i Mittådaleni somras och provade. En väldigt fin och naturskön å som ringlar sej fram i ett riktigt vildmarkslandskap. Känner dock att jag inte riktigt ganv ån en riktig chans. Fick visserligen en del små öringar på fluga men ändå. Har funderat mycket på den där ån nu i efterhand och undrar om det är någon som har bra koll på den. Sträckan jag gick var väldigt svårfiskad med flugspö tyckte jag. Vi gick väl ungefär 2 km uppströms från där bron går över ån när man kommer in i Mittådalen. Tyckte det va lite väl strömt och grunt hela den sträckan. Undrar om någon vet hur ån ter sej ännu längre upp. Tillgänglighet med flugspö, storlek på fisken och om det finns nå fisk över huvudtaget. Om det är värt att ta sej dit nästa gång man åker upp.

Skulle vara kul om någon hade bra koll =)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.