• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Nybörjare i Göteborgsområdet

Paddelkompis i Göteborg

Hej, det finns en mailing-lista för paddlare i Göteborgsområdet som vill ha kompisar att paddla med.

Skicka mejl till havskajak@yahoogroups.com. Beskriv när och var ni har tänkt att paddla. Det finns allt från nybörjare till mycket erfarna paddlare på listan så beskriv hur jobbig/svår paddling ni har tänkt er. Svaren skall gå enbart till den som skickade ut första meddelandet (detta för att minska antalet onödiga mejl).
Det är inte tänkt att den som organiserar en tur skall ha något speciellt ledar-ansvar. Vi är ett gäng kompisar som paddlar tillsammans.
Denna lista är inte tänkt som något diskussionsforum om paddling. Enbart för att annonsera paddel-aktiviteter.

/Per
 
Nån som vill vara lite lärare?

Jag skulle vilja provpaddla, har ingen kajak men hyr gärna en eller lånar av ngn välvillig person. Skulle vilja få prova på ihop med någon/några som kan lära ut grunderna och tipsa om "to do och to dont´s"

Skulle gått kurs i sommar men de veckorna jag kunnat har det regnat eller blåst på diagonalen!

Någon/några som känner för att ställa sig till förfogande? Bor A-ås men är i Gbg på nolltid.

Hälsn.
Cina
 
Kajakhelg 15-16 augusti

Startplats: Hinsholmen kl 11.00 Lördag 15/8
Mål: Tunneskär utanför Brännö. Vi kollar kartan och vädret innan vi åker och bestämmer rutten.
Övernattningsställe: Rivö, relativt nära Saltholmen
Lunch: egen matsäck
Frukost: egen matsäck
Middag: Gemensam. Egen dryck...Vi ska göra gemensam sak av grillspett och tillbehör. Skicka förslag till mig vad du tänker ta med dig. Det ska räcka till 10 personer och det ska vara ätbart samt för ca 75 kr. Om ni skickar till mig vad ni tänker ta med, så kollar jag så att inte alla tar med samma sak. Om det blir mycke samma, så får ni komma med nytt förslag osv.

Deltagare lördag kväll 10 personer:
Jonas G
Andreas B
Henrik A
Mattias O
Magnus Ö
Anders K
Emina
Fredrik R
Sara
Lotta R

Om någon mer vill följa med på en dagstur så är det bara att dyka upp kl 11 vid Hinsholmen.

Skicka hemskt gärna er mail till mig så kan jag få tag i er den vägen också om så skulle behövas. Vi ses!

Hälsn. Lotta o Sara
 
mailinglista för paddlare i Göteborgsområdet

Gå till http://groups.yahoo.com/group/havskajak/join om ni vill komma med på listan...Per


Hej, det finns en mailing-lista för paddlare i Göteborgsområdet som vill ha kompisar att paddla med.

Skicka mejl till havskajak@yahoogroups.com. Beskriv när och var ni har tänkt att paddla. Det finns allt från nybörjare till mycket erfarna paddlare på listan så beskriv hur jobbig/svår paddling ni har tänkt er. Svaren skall gå enbart till den som skickade ut första meddelandet (detta för att minska antalet onödiga mejl).
Det är inte tänkt att den som organiserar en tur skall ha något speciellt ledar-ansvar. Vi är ett gäng kompisar som paddlar tillsammans.
Denna lista är inte tänkt som något diskussionsforum om paddling. Enbart för att annonsera paddel-aktiviteter.

/Per
 
Hej alla kajakvänner!

Då var det dax för den årliga Stockenträffen på Orust.

http://www.orust-kajak.se/stockenprogram.html

Vi kommer att åka upp till Stocken på lördagen den 29/8 och paddla från 11.00 - 17.00 med en övernattning på Stockens Camping.
18.00 drar vi vidare till Orust kajaks grillfest som hålls på Tofta gård.
OBS! Sista anmälningsdagen för festen är 15/8 och görs direkt till Orust Kajak, se länken ovan.

Om du är intresserad av att hänga på hör av dig till mig.

Mvh
Christina

Party, party :))
 
Paddling onsdag och torsdag

Har semester och tänkte utnyttja vädret under onsdag och torsdag.
Blir 2 paddeldagar. Utan övernattning som det ser ut nu (såvida inte någon initierad ändrar på det).
Lägger förmodligen båda dagarna på annan ort. Runt Marstrand är troligt. Men även det är förhandlingsbart.
Avfärd från Fiskebäck 8.30.
Har möjlighet att ta en kajak till på taket.
//Micke
 
Hej, vi är några som ska paddla imorgon, fredag kl 18 från Fiskebäck, övernatta på en ö och tillbaka lördag em. Hör av dig om du är intresserad av att följa med.
/Sara
 
Hej!
Jag är intresserad av paddling på lördag, dock så ska jag ut i skogen och jaga bär på fredagkvällen, men det går kanske att möta upp med er på lördag fm. Nån mer som bara vill paddla över dagen?

//Hanna
 
Tälttur hade varit kul! Men en dagstur på lördag passar mig egentligen bättre för jag är upptagen ikväll, jobbar imorgon och har alltså lite ont om tid för förberedelser. Vilken ö har ni tänkt övernatta på? Om ni inte är alltför långt bort skulle jag också gärna ansluta på lördag.
/Cecilia
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.