• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Havskajak för nybörjare

Söker kurs/gruppaddleri på ca en vecka i sommar, helst i Stockholmstrakten. Någon som vet nåt, eller var jag ska leta?
 
Ett alt

Hej och ursäkta om detta inte är riktigt vad du frågade om...och att det är snabba ryck som gäller. Men BKK har en kurs som startar idag:

http://www.bkk.se/viewtopic.php?t=95

Det bör vara en väldigt givande kurs. Om det finns platser kvar och du visar upp kvitto på medlemsavgift borde det funka att gå med.

Mvh Kalle G
 
Nä... lite grundpaddelteknik har jag. Såg någonstans om utfärder i Stockholms skärgård för rärskingar förra året, men har ingen aning om var...
 
kurs?

Hej Hanna!

Både BKK, Friskis & svettis och friluftsfrämjandet har s.k. ledarledda turer, vilka är mer eller mindre gratis.
T.ex. Skärgårdsgumman håller kurser och guidade turer, men då de har ett vinstintresse kostar det en del.

Jag tror inte du behöver gå en kurs i paddling utan du behöver erfarenhet och då fungerar de förstnämnda utmärkt. När de (de 2 förstnämnda) är ute på tur paddlar de även framåt trots man har svårt att tro det då man ser dem i Brunnsviken.

MVH/ Erik


Hanna B; sa:
Söker kurs/gruppaddleri på ca en vecka i sommar, helst i Stockholmstrakten. Någon som vet nåt, eller var jag ska leta?
 
Äventyrsresor

Kolla http://www.aventyrsresor.se och klicka dig vidare. 3-dagar 2900-3100 SEK och 4-dagar 3500-3700 SEK. En veckas paddling har dom inte, men ”Havskajak på Tonga 11/12 dagar, Lätt kajakpaddling på kristallklart vatten” är väl lite overkill.

Per Brune
 
Paddling v31

Hej!
Jag har planer på en femdagars kajaktur v 31 söder om Stockholms skärgård. Står nu utan paddelsällskap och är på jakt efter nytt. Hör av dig till mig på linbjork@hotmail.com om det låter intressant.

Hälsningar,
Linda Björk
 
Connos i Uppsala

Det finns en uthyrare - kursarrangör i Uppsala, Connos kajak, som har både pröva på och Nybörjarkurser. Årets sista nybörjarkurs verkar gå 28-29 juli, men ring och hör med dem. Dom är inte så blodigt dyra som många andra. 1270 för tvådagarskurs där kursmaterial och kajakhyra ingår.
Efter förfrågan fick vi en egen (2 personer) kurs i effektiv framåtpaddling förra sommaren.
http://www.connos.se/kajak/
\C
 
Hej!

Jag är inte så där värst erfaren tyvärr, den enda ordentliga tur jag gjort var 3 dagar förra sommaren, men jag blev definitivt biten!

Däremot är jag lite strandsatt som nyinflyttad i Stockholm och vill mer än gärna ha paddelsällskap, antingen för en helg eller under vecka 30-31 (dock inte helgen vecka 31 då är jag på väg till fjällen)

Om det låter intressant kan du ju alltid svara till anders@abel.nu

/Anders
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.