• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Nybörjare i Göteborgsområdet

Hej!

Jag skulle vilja börja paddla i vår, men saknar någon kompis att göra det med. Har paddlat några gånger tidigare men nu vill jag lära mig det ordentligt. Målet är att kunna göra dagsturer under vår/sommar och kanske några längre turer också. Jag har ingen egen kajak eller så, så det blir ju hyrkajaker som gäller.

Finns det nån som går i samma tankar som jag?

//Hanna
 
Hej!

Jag skulle vilja börja paddla i vår, men saknar någon kompis att göra det med. Har paddlat några gånger tidigare men nu vill jag lära mig det ordentligt. Målet är att kunna göra dagsturer under vår/sommar och kanske några längre turer också. Jag har ingen egen kajak eller så, så det blir ju hyrkajaker som gäller.

Finns det nån som går i samma tankar som jag?

//Hanna

Jag är intresserad av att börja paddla! Tänkte du gå en kurs eller hyra kajak och lära dig den hårda vägen? ;)

// Martin
 
Jag är också intresserad, har även jag paddlat några gånger förut, men skulle vilja lära mig ordentligt och komma ut mycket under 2009 :)
 
Även jag är nybörjare på att paddla. Testat på det o så, men har tänkt att till våren/sommaren utveckla det mer. Så även jag är intresserad av att komma i kontakt med folk som vill ut o paddla.
 
Kanske, kanske. Håller på med ett stripbygge nu och hoppas få det klart till våren. Har dock aldrig paddlat innan så en nybörjarträff kan nog vara nåt. Hmm, kanske började i fel ända, borde man paddla innan man skaffar kajak?
 
Jag hade iaf tänkt börja med att paddla, och sen skaffa kajaken. Så det blir hyra i början för min del.

Kul att vi verkar vara flera stycken med samma tankar iaf. Kanske skulle man träffas över en kopp kaffe nån kväll och snacka ihop sig inför nån trevlig helgpaddling i vår. Eller kanske om man är tillräckligt många att det går att hitta nån som kan hjälpa till med lite tips och sånt en första gång.

//Hanna
 
http://www.npk.nu/

Hej!

Jag paddlar gärna!

I Delsjön finns kajakuthyrning och där håller också en kajakklubb till som man kan bli medlem i. http://www.npk.nu/

När isen försvunnit kan vi väl ta en tur?

/Monica.
 
Hej

Detta låter spännande. Själv provade jag på lite paddling förra sommaren och fastnade direkt. Mina planer är att ta tag i det mer iår (så fort det blir lite varmare och skönare ute), så det vore roligt om vi kunde bli några stycken!

Mathias
 
Paddling i Delsjön

> I Delsjön finns kajakuthyrning och där håller också en kajakklubb till som man kan bli medlem i.

Det är kanadensare som hyrs ut. För att komma åt kajakerna ska man nog vara med i klubben eller gå en kurs.
/A
 
> I Delsjön finns kajakuthyrning och där håller också en kajakklubb till som man kan bli medlem i.

Det är kanadensare som hyrs ut. För att komma åt kajakerna ska man nog vara med i klubben eller gå en kurs.
/A

jag (läs: jobbet) hyrde kajak där i somras...

men jag tänkte nog bli medlem hursomhelst, det verkade vara ett trevligt ställe tyckte jag, och dessutom tror jag att paddling är ett utmärkt komplement till vandring/cykling som jag annars ska ägna mig åt under våren/sommaren.
 
Hej!

Jag har också nyligen upptäckt paddlingens underbara värld. Tyvärr har jag ännu inte lyckats övertala några vänner att börja paddla, så jag hänger med ut. Det är ju både roligare och säkrare att vara flera.

/Anders
 
> I Delsjön finns kajakuthyrning och där håller också en kajakklubb till som man kan bli medlem i.

Det är kanadensare som hyrs ut. För att komma åt kajakerna ska man nog vara med i klubben eller gå en kurs.
/A

Tyvärr så blir väl Delsjön inte isfri på länge(slutet mars början april) Men vår underbara södra skärgård bara väntar på er ;)

/Janne
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.