Välja mella Suunto T6 och Polar S625X

Hej!


Jag vet att detta ämne, pulsklockor, tagits upp ett flertal gånger här i forumet.

Men jag tycks inte finna de svar jag är ute efter!


Jag skulle vilja ha lite rådgivning dessa klockor emellan..


Fördelar/Nackdelar? Hur ofta måste man byta batteri?

Varför i hela hel***** använder man IR-överföring, det gör Polar klockan iaf. Hur fungerar överföringen med Suunto klockan?

Finns Polar klockan med en annan boett? S725X har ju en "kevlar/kolfiber" -liknande boett. Tycker den ser ganska tråkig ut, även om utseende inte är det viktigaste vill jag kunna använde klockan lite var o när som helst! Dessvärre säljs ju S725X med cykelpoden och det går på sisådär 1000 spänn att köpa till fotpoden.

För övrigt, hade tänkt använda klockan till merparten löpning, en del cykling och någon gång när jag knallar upp för fjället.


Tack på förhand!
 
Hur fungerar överföringen med Suunto klockan?

Köpte en Suunto X6HR, bad butiken som jag köpte den i att ringa generalagenten här i Sverige angående vad det medföljer för kabel - USB eller Seriell kabel. De lovade eller rättare sagt, jag citarar översiktligt vad de hade sagt till butiken: Allt som behövs för att koppla klockan till datorn följer med!

Det följer med en seriell kabel, min nya laptop har inte ens en seriell port. Kort sagt, ny diskussion med butiken, generalagenten vidhåller att så är fallet. Inget att göra åt. Så jag fick köpa till en USB kabel, vilken nu butiken betalade halva - så jag gav alltså bara 250 kronor för en USB kabel.

Vad vill jag få sagt, kolla NOGA vad för kabel som följer med, då en USB kabel kostar 500 kronor. Så varför kunde de inte skicka med den från början när klockan kostar 4000 kronor. DÅLIGT SUUNTO!! Kablen man får är ju en vanlig skarvad kabel, inga konstigheter alls.

Så för att besvara din fråga så tror jag du får en seriell kabel till din T6 klocka, ytterligare 500 kronor och du får en USB kabel.
 
Det går att köpa en seriell-USB adapter på ClasOhlson eller Teknikmagasinet. Vet inte vad den kostar, men betydligt mindre än 500:- iallfall, skulle gissa på 200:-
 
Hej!

Varför i hela hel***** använder man IR-överföring, det gör Polar klockan iaf. Hur fungerar överföringen med Suunto klockan?

Tack på förhand!

Min Polar som vid det här laget kanske är 10 år gammal har förmodligen ultraljud överföring till en ”burk” (interface) som går på seriekommunikation (RS232/V24).

Jag gissar att Polar valt denna typ av överföring och numera IR för att det är lättare att göra en sak vattentät (badbar) om man slipper ha en kontakt på klockan.

Per Brune
 
Det går att köpa en seriell-USB adapter på ClasOhlson eller Teknikmagasinet. Vet inte vad den kostar, men betydligt mindre än 500:- iallfall, skulle gissa på 200:-

Såg över de alternativen oxå, dock var "principen" stark hos mig. De lovade återförsäljaren att "allt som behövdes följde med".

Hade jag inte fått den för halverat pris så hade jag köpt på Claes O.

Som gammal säljare är jag lite envis;).
 
Synd att inte Suuntos X9i har pulsfunktion:)

Armbandet är så snyggt! Den har klart snyggaste designen av dom nyare modellerna. L
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.