Gissa position

Stämmer alldeles utmärkt!

Jag kapade bort Åreskutan som ligger som en signalfyr i bakgrunden precis ovanför Kallsjön och tänkte att det inte skulle bli alltför enkelt - men jag kanske skulle startat utan Kallsjön också...

Äsch, jag tycker bilden var alldeles lagom svår! Nu byter vi miljö. Var är vi och vad ser vi?
 

Bilagor

  • Foto0008.jpg
    Foto0008.jpg
    44.1 KB · Visningar: 429
Ja, den där kristallklara morgonstunden, som man önskar aldrig skulle sluta, men är snart förbi!
Något liknande hade vi här, frågan är förstsås, var?
 

Bilagor

  • Sieppaa2.JPG
    Sieppaa2.JPG
    92.5 KB · Visningar: 353
Frugan tycker att det ser ut som Sarvesvagge västerut från en position nära Tielmasjön (Dielmajavrasj). Snöfältet ovanför tältet skulle då vara sydänden av Niejdariehpvagge.
 
Mycket som stämmer med övre Vistasvagge, men jag får inte riktigt ihop det. Gissningen får dock bli det, fotat från nån platå i Unna Vistasvagges mynning mot huvuddalen.
 
...det måste ju vara plåtat från Flatruet och fjällen i fonden ser ut som Härjångsfjällen.

Helt riktigt att det är fotat från Flatruetvägen men fjällen i fonden är inte Härjångsfjällen utan Anåfjället. 180 grader fel, men givet att Flatruet är identifierat är det trivialt att hitta fram till rätt fjäll så svaret duger bra.

Varsågod, nästa bild.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.