Bouldra i Hampi

Hej! Saknar ett forum för Bouldering.. Gör ett försök här i varje fall... Jag o killen har funderingar på att dra till Indien o Hampi till vintern o undrar lite om nån har mer info, typ vilka som e bra att åka med, bra ställen att bo på etc, ja ni vet lite nödvändig/ allmän info.. tacksam för svar:)
 
Googla och titta på happyboulder.se,forum för de som gillar bouldring,kanske hittar du information där.
Trevlig resa!/Karin
[Ändrat av zhine 2007-02-21 kl 18:12]
 
Hej!

Jag kom hem från en boulderresa till Hampi för ngn månad sedan.

Vi reste med Suisse Sir till Mumbai för att därefter ta tåget till Hospet (staden närmast Hampi som är en liten by). Tågresan, som tar 24 h, går att boka hemifrån men det är inte helt lätt. Kolla in på:
http://www.indien.nu/fakta-tips/
Där finns ett gäng svenska indienexperter som är jättesnälla och svarar på frågor direkt. Där finns även en länk till en typ 76-sidig guide om tågresor i Indien. Kan säga att jag var rätt nöjd över att ha kollat lite i den innan vi stack iväg. Men vi hade också väldigt lite tid i Indien så vi ville inte tillbringa dagar i kö där nere.

I Hampi så ska man bo på andra sidan ån. Det är mkt trevligare och lugnare. Sista båten går kl 19 (det handlar om en liten eka med utombordare som kostar 2 kr enkel färd) så kommer ni fram sent kan ni ta en natt på by-sidan. Vi bodde på berömda Goan Corner där ca 90 % av gästerna är bouldrare. Hur bra som helst med små hyddor under palmer, antingen med delad eller egen toalett. Vi betalade kring 17 kr för 3 pers per natt. tror det är ngt dyrare under högsäsong. Kanske 25 kr för 3...

Det finns ett annat ställe som heter Begum's som är ngt mer roots. På kvällen serveras en meny och alla äter tillsammans vid ett gemensamt matbord. Där finns också en liten kopierad guide att köpa. God ton är också att göra det där eftersom det är en änka som driver stället och guiderna är för henne ett sätt att klara livhanken. Den kostar kankse 8 spänn så...

Reseperiod tror jag är november till mars. Men kolla med det ngn annanstans. Är inte helt hundra. Vi var där under december och det var helt ok. Möjligt att klättra kl 6-11 och 16-18. Räkna många vilodagar då stenen är supervass.

Det var iaf försök till svar på dina frågor. Undrar du mer är det bara att höra av sig!

[Ändrat av Miss 2007-02-22 kl 10:50]
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.