Notiser

Stockholm Regionala diskussioner för Stockholmsområdet

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-12-06, 22:19
kaah kaah är inte uppkopplad

Längdskidor i Sätra?

Är det någon som vet om det spåras för längdskidor i Sätras friluftsområde i södra Stockholm? Enligt skidspår.se ska det utgå spår från Bredängs camping, men jag har inte sett något där. Eller finns det något annat spår längs röda linjen söderut?
Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 00:20
vrag vrag är inte uppkopplad

Enligt stockholm.se

"Spåret löper genom Sätraskogens naturreservat, genom ekbackar, gammal granskog och vid Mälarens vatten. Bredängsspåret är ett belyst motionsspår på 3, 2 km."

Kontaktuppgifter: http://www.stockholm.se/-/Serv ... 198db6b4d059
Svara med citat
Gammal 2012-12-09, 19:59
kaah kaah är inte uppkopplad

Tack för länk! I texten framgår ju inte om det även gäller skidspår på vintern, men jag ska slå en signal till kontaktpersonen och höra. Det vore trevligt, snön fortsätter ju att vräka ner.
Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 01:10
thocar thocar är inte uppkopplad

Jag har varit där på vintrarna de två senaste åren med fotbollslaget för att löpträna och har inte sett något skidspår där vid de tillfällena - trots att snötillgången varit god. Jag tror egentligen att det är alldeles för många som promenerar eller springer där på vintrarna för att ett skidspår skulle kunna hållas i skick.

Jag bor själv i närheten av Sätra, men brukar åka ut till Lida när jag ska åka skidor.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:25.