Citat

...

"Är det långt kvar... och är det mycket uppför?"

Gärna i början av en expeditionsresa före base camp som yttrat sommaren 2002 av Gabriel Richert, men annars första repan av många.
 
Favvo

Warren Harding: "Climbing is like screwing a goat: It's funny, it's dreadful and no use at all!"

Kolla för övrigt in boken "The Quotable Climber" av Jonathan Waterman (red.), The Lyons Press, 1998.
 
rockåtta; sa:
"Klättring är som att sätta på en get, kul, läbbigt och till ingen som helst nytta"
Ryskt ordspråk, har jag hört

"Jag kommer ihåg när klättring var farligt och sex säkert"
???

Den första var Warren Hardings uttalande (förstabestigare av The Nose Route på El Cap)

Det andra citatet är från Chuck Pratt (förstabestigare av Salathé Wall på El Cap tillsammans med Royal Robbins och Tom Frost)

/Kalenderbitare!
 
Äventyr

Kanske inte direkt klättring men upplockat från Jon Krakauer i boken Into thin air. "An adventure is a highly disagreeable experience".

Till skillnad från utflykter då....

/Mille
 
Min kära lilla fästmös (enerverande, men fullt allvarliga) favorituttryck när jag bökar på cruxet: "Går det för dig?"

Hört i trång spricka där kroppen går precis går in: "Det här får det att verka enkelt att k-lla en elefanthona i en telefonkiosk." Där fungerade det ökända "pösmunksjamet" ypperligt för övrigt.
[Ändrat av Duracellkaninen 2003-08-26 kl 16:17]
 
Tips från coachen:

- "Res på dig och se glad ut så hittar du säkert nåt grepp".

- "Lite power och lite teknik så grejar du det".

Tack så mycket...
 
Hört i Häggsta. Ge mig två meter det är en knut på repet
En kompis som klättrat sin första tur och sticker upp
en skrapad näsa över kanten "är det någon som vill köpa klätterutrustning djävligt billigt"
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.