Visste du att den ultimata ryggsäcken för multipitch trad bara kostar 199kr?

Jag har Decathlons ryggsäck, funkar kanonbra till klätterprylarna och fikat :D. Jag är inne på säsong två nu och den ser fortfarande i princip ny ut.
 
Jag håller på gå genom lite Australien bilder och hittade en bild där Decathlon säcken är med. Jag har dock flyttat om ena spännsnöret för att anpassa fästanordningen för isyxor. Säcken rekomenderas, i alla fall om den finns kvar för 349kr.

Och om ryggsäcken var ett fynd så är det uppenbarligen inget mot klätterskorna ;)
 
Använde everest-säcken en vecka på lofoten. Funkar ok, men tog mycket stryk av slitage mot klippan. Ingen hit att bära tungt i, men under själva klättringen (vatten, skor, 1 hjälpen) funkar den bra.
 
Använde everest-säcken en vecka på lofoten. Funkar ok, men tog mycket stryk av slitage mot klippan. Ingen hit att bära tungt i, men under själva klättringen (vatten, skor, 1 hjälpen) funkar den bra.
Övrig tid tar den ju liten plats i huvudpackningen - det får man ju se som en vinst.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Ix Ultimata klätterbyxor Klättring allmänt 13

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.