Dykutbildning i Stockholm?

Hejsan.

Har äntligen kommit på en julklapp till min kära sambo. Tänkte hon skulle få ett dykcert så vi kan dyka tillsammans i fortsättningen. Har ni något tips på bra klubbar som utbildar till rimliga priser? Vi bor vid St. Eriksplan.

//Magnus
 
Hmmmm... När det gäller dykning ska man välja en instruktör som man har förtroende för. Inte någon massproducerande okunnig en som tar livet av en, och sådana finns det bevisligen.

Låt din flickvän välja själv.

Om ni inte ska dyka i Sverige, framgår inte, så är det nog mycket roligare för henne utomlands.

Om jag vore dig så skulle jag inte gå efter instruktörens pris, för jag känner en som är billig, utan instruktörens ålder och utbildning. Att bara ha ett instruktörscert tycker jag inte duger i Sverige.

Men du är ju dykare, du menade nog inte att bara priset är styrande som jag förstod av din fråga. :)

Det finns två dyksajter där dessa frågor diskuteras ständigt. Titta där om du inte får något svar här.
 
hör med http://www.trimix.se/index.asp dom är erkänt seriösa och jag har aldrig hört något negativt om dem.. utgå därifrån men prata med andra och gå på känslan från instruktören, kräv att få prata med den som skall hålla kursen och inte bara ett butiksbiträde eller så..
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.