US Military Sleep System

Vad jag vet så finns bara Regular och X-long. R = 200 cm längd och XL = ca 230 cm.
Bra variant med bara packremmar. Jag har testat att rulla ihop hela klabbet med liggunderlaget inuti bivvypåsen och det är en bra supersnabb upp- och ihop-plockningsvariant vid dåligt väder.
 
Hur räknat de längden egentligen? är det hela påsen eller upp till så att säga "kragen"?
Är själv 196 lång å sugen på detta system men rädd att det kommer bli för litet.... fast bra med en XL variant... visste ja inte att det fanns
 
hade tänkt beställa men dom skriver ju aldrig storlekar på ebay, är 191cm lång så vill inte gärna chansa och den är för kort.
 
Ammocanman.com säljer XL versionen men har den inte listade på hemsidan man måste maila och fråga efter den då den är sällsynt.
 
Är ute i den värmländska vargskogen och sover i mitt US MSS i detta nu. -10 grader är det. Hade hoppats på lägre temperatur för att testa ordentligt. Inatt blir det under bar himmel.
Den fungerar riktigt bra varmt trots ett ganska tunt liggunderlag som jag skjutit in mellan goretex säcken och den gröna.
Jag använder så klart alla tre delarna idag.
Har beställt hem fyra stycken till likadana kompletta system till familj och en kompis.

Skickat från min MB526 via Tapatalk 2
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
håhåjajansson Rymlig lätt syntetsovsäck för eget "system" Bo och sova 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.