Begär jag för mycket?

Väldigt tacksam för hjälp, vet att jag frågade vad mina saker var värda för ett år sen och fick då svaret ca 5000-6000. Har en annons ute på Blocket nu:
http://www.blocket.se/vi/8214851.htm?ca=18_s
men det verkar jag knappast vara ensam om..
Begär jag för mycket eller är begagnatmarknaden mättad? Mkt tacksam för svar!

Mvh. Henke
 
Mycket begagnat finns det.

För nåt år sedan var det lika många kompletta dykutrustningar som skidor på utsidans beg. marknad. De flesta oanvända. Konstigt med tanke på hur många som åker skidor resp. dyker. Verkar vara många som tar cert, köper nya grejor och sedan aldrig anväder dom. Gissar på att marknaden är mättad eller att folk helst köper splirrans nya grejor.
 
Inte för mycket tycker jag

Sigfridsson; sa:
Väldigt tacksam för hjälp, vet att jag frågade vad mina saker var värda för ett år sen och fick då svaret ca 5000-6000. Har en annons ute på Blocket nu:
http://www.blocket.se/vi/8214851.htm?ca=18_s
men det verkar jag knappast vara ensam om..
Begär jag för mycket eller är begagnatmarknaden mättad? Mkt tacksam för svar!

Mvh. Henke

Beg pris har väl i vart fall varit cirka 5000:- för flaska+väst+reg. Dubbelflaskor är rätt populära dessutom. Själv köpte mitt paket för just 5000:-. En kompis köpte häromdagen en beg basic skaldräkt utan lull-lull (fickor, pink öppning el. dyl) för 3000:-. Ditt pris verkar helt ok för köparen i vart fall.

Mvh
Peter P.
 
Tackar för svaren..

Får väl låta annonsen ligga någon vecka till, om ingen köpt det då så får man väl sänka priset helt enkelt. Tillgång och efterfrågan..
 
Då jag funderar på att börja dyka och läste denna tråden fick jag infallet att leta dykgrejor på blocket.se Det finns tydligen ganska mycket grejor, bra saker till bra priser. Men man undrar hur det står till med en del av dem som säljer. En sålde en komplett och ny utrustning, gick ca 7000 back. Citatet från en anons "jag köpte utrustningen för jag trodde jag skulle börja dyka" gjorde mig orolig. Jag kan inte besvara den ursprungliga frågan, men ja, det verkar finnas gott om begagnat.
 
bananmannen; sa:
Då jag funderar på att börja dyka och läste denna tråden fick jag infallet att leta dykgrejor på blocket.se Det finns tydligen ganska mycket grejor, bra saker till bra priser. Men man undrar hur det står till med en del av dem som säljer. En sålde en komplett och ny utrustning, gick ca 7000 back. Citatet från en anons "jag köpte utrustningen för jag trodde jag skulle börja dyka" gjorde mig orolig. Jag kan inte besvara den ursprungliga frågan, men ja, det verkar finnas gott om begagnat.

Sedan jag började dyka 2003 är det ett återkommande fenomen att se många nästan nya utrustningar till salu från folk som antingen köpt utrustning men inte dykt eller de som kommit på att det var någon annan sorts dykutrustning de egentligen ville ha :) Så mitt råd är Börja gärna dyka, då det är en underbar sport, men ta några dyk och försök testa olika saker och fråga runt lite innan du köper.

Köper man från privatpersoner bör man dessutom kolla att det finns kvitto då det finns en del stulen utrustning i farten och man inte kan hävda god tro längre om jag förstått det rätt. Finns kvitto så kolla allmänt skick, hur det passar på dig och provtryckningsdatum på flaska och service på regg.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.