Kanotvagn

Eller så köper man Biltemas billiga och prisvärda kanotvagn för 300 spänn.

http://biltema.se/sv/Bat/Ovrigt/Kanotkarra-25035/

Köpte en sådan tidigare i år. 90 kg ska den tåla, jag kom 50cm med den lasten innan vagnen
gav med sig. Efter lite jobb med att kröka tillbaka den i ursprungligt skick testade jag den i
helgen, denna gång med kanadensare utan last. Det gick bättre. Jag kom ner till sjön men
där säckade vagnen ihop.
Jag har ca: 150-200 meter till sjön och det är asfaltsväg.

Glenn
 
UL-kärra?

Billigt blir det ju inte med nitlotter. Däremot blir kärran ultra-ultra lätt nästan direkt eftersom man inte tar med en havererad kärra.
 
Eckla tål lastad kajak

Har använt Ecklas (här är en av flera försäljare) kajakvagnar i åratal, även kört med fullastad kajak på vagnen på skogsvägar... eller till och med två (lätt-lastade) kajaker... Aldrig haft minsta problem med intryckningar eller vagnhaveri. Har vält ner i ett dike nån gång, och en annan hamnat i en äppelkompost, men det var inte vagnens fel.. *L*

hälsningar Jens
 
Hej!

Har två Eckla vagnar funkar utmärkt i skog och mark.
Spänn fast kajaken ordentligt vi skogskörning med remmar!

Kan var bra att ha en extra sprint med som reserv eller en spik.

Köpte en av Bilteamas förra sommaren. Den funkar OK, MEN
däcken LUKTAR så fruktansvärt att man kan inte ha den i bilen!
Det luktar fruktansvärt även efter ett år.
Däcken gick inte att pumpa då man tryckt in ventilerna vid montering.
Efter en kväll med däck-gymnastik kunde jag få fram dom och nu kan jag pumpa dem.
Biltemans får jag använda vi sommarstället utomhus!
Då blir min fru och paddelkompis på gott humör!

Hälsningar
Lennart
 
Har också

noterat lukten från Biltemas kanotvagnsdäck men den vagn jag förvarar utomhus på landet har slutat lukta. Däremo t inte den som jag har i garaget hemma.

För användning till olastade kajaker upp till ca 35 kg har Biiltemavagnarna hållit bra. Glenn tycker att du bör reklamera. Skulle dock själv inte köra 90 kg last på en kanotkärra. För stor skaderisk på kanoten.

Thure
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.