Barnvänligt i Spanien?

Hej!

Tänkte tjuvstarta säsongen med lite påskvärme i Spanien. Är det nån som kan tipsa om nåt trevligt barnvänligt ställe med sportklättring? Då menar jag i princip snälla anmarscher och säker plats under klippan. Och gärna mysigt boende och nån sorts vatten att plaska tårna i. Barnen är 3 och 5.

Alicante, Malaga, Barcelone, Mallis?

John
 
Sella strax utanför Benidorm uppfyller nog dina önskemål. Vill ni dock ha 100% uppsikt hela tiden så får de kanske inte springa omkring så mycket då det bitvis är mycket vegetation nedanför klippan. Det kan bli lite svårt att se dem och förmodligen ganska enkelt för dem att gå i vilse.

Det finns också en hyffsad fin en repors sport klippa i Echo Valley inte så långt borta från Sella men jag minns inga exakt vad klippan heter (kan ta reda på det om så önskas). Där är det nog aningen lättare att ha uppsikt då det är lite mer öppet, men vill ni ha svårare än 6a så är det bara att söka vidare.
 
Mer om Alicanteområdet (dvs Costa Blanca). Av för mig någorlunda kända områden är följande ganska barnvänliga: Sella, Sierra de Toix (inte sea cliffs dock), Sax, Callosa de Segura, Panocha i Murcia (sector "paysage lunar" rekommenderas särskilt för famileklättring. Se RockFax database. Om man vill bo vid havet så måste man ha hyrbil, vilket är egentligen jämförbart prismässigt (per vecka) med transfer till vilken ort som helst.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.