Gissa position

Så nära.... men



Där satt den. Sällan mina foton lever så här länge! På sista bilden ser vi oss kanske ett par hundra meter innan vår fikarast. På vänstra sidan längs leden ser man Geargeoaivis östvägg och i fonden längst bort Tjäktjapasset. Två dagar senare träffade vi Pär Lindh vid Alesjaurestugorna. Något vi berättade om i vår reseberättelse här på utsidan. De dalarna västerut kring Lulip Suoricohkka och även Geargevaggi norr om Geargeoaivi verkade spännande. Någon som gått där?

Nästa bild!
Peter HP

Hej!

Dalgången mellan 1484 och Lulip Suoricohkka är väl värd ett besök. Det är väldigt vackert, lagom avsides, och strax före sista stigningen till passpunkten finner man Sveriges enda blockglaciär.

Mvh Filiokus
 
Var redan ganska säkert när jag bara tittade in på telefonen, men med min egen bild var det ju helt klart. :)
Vart är vi nu?

Henning
 

Bilagor

  • 011.jpg
    011.jpg
    59 KB · Visningar: 348
Helt korrekt.
Närmaste ställa på Nordkalottleden är Pieskehaurestuga, som "många" passera under sin färd på denna led.
Men jag tog den korta vägen från Norge (Sulitjelma), sov en natt i Muorkihyttan innan jag kom till fotoställan och sedan gick vidare mot Mavas - Ikesjaure - Silvervägen och in i Norge (Saltfjellet/Svartisen) igen.

Nästa bild.

Henning
 

avslutad210712

Gäst
Vi kör

en bro till. Vilken bro är det?
 

Bilagor

  • 20160808-192151-00-a99.jpg
    20160808-192151-00-a99.jpg
    57.2 KB · Visningar: 251
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.