Friluftsaktiviteter och styrketräning

32 årig bergsbestigare som vill nå så högt som möjligt

Användarnamn: Thunder91

Intressen: Alpinism, Klättring, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Litteratur, Löpning, Resor

2019:
Juni

2016:
Mars, April

Om att skilja sig från mängden

Hej alla läsare. Jag skriver nu mitt livs första blogginlägg. Det ska handla om att våga följa sina drömmar och inte vara som alla andra. Man lever bara en gång och som den naturmänniska jag är tänker jag göra många spännande äventyr genom åren. Jag är 24 år och känner att jag hittat mitt "call" i livet. Jag vill ut i stora vida världen och se platser som många inte vågar eller vill vara på. Jag intresserar mig inte av sol och bad resor som många bränner sina tusenlappar på. Jag vill se naturen och utmana min fysiska förmåga, jag styrketränar inte 2-3 gånger i veckan för att ligga på stranden, jag tränar upp mig för att klara av tuffa bergbestigningar och fjällvandringar. Jag cyklar inte som en galning för att jag inte orkar gå, jag cyklar för att det är en underbar känsla och bra konditionsträning samt ökar benstyrkan. Att träna blir så mycket roligare när du har drömmar som du vill uppfylla. Jag tänker göra ett seriöst försök att bestiga Mount Kilimanjaro (5895 m.ö.h). Jag vill bestiga berg i hela världen och se hur långt jag kan nå. Jag tänker vandra från Katmandu till Everests basläger, cykla från Borås till Jotunheimen i Göran Kropps anda för att sedan tälta nedanför Glittertind och Galdhöpiggen, gå upp på respektive berg och sedan ta tåget hem till Sverige igen. Jag längar så efter att göra dom här sakerna till verklighet.

Jag tror inte det är många svenskar i min ålder som verkligen tänker göra det på riktigt. Finns säkerligen dom som vill men det blir inte av, för dom får inte med sig någon kompis eller vågar inte sticka ut från mängden. Istället blir dom kvar på nattklubbarna och pubbarna varje helg med en dröm som sakta men säkert suddas ut.