Nu har jag googlat mig galen. Hittar inte det jag söker. Jag vill ha ett tält som passar mig som är 190 cm lång. Kan någon hjälpa mig? Gärna någon som är minst lika lång som jag och som har egen erfarenhet. Jag uppskattar välvilliga svar från er som är kortare men är du 180 cm och tycker du har gott om plats så har det visat sig inte betyda något har jag tyvärr fått erfara.
Need to have:
- under 2 kg
- slå upp ytter- och intertält samtidigt
- minst 110 cm brett
- bra ventilation
- sova myggfritt
- INTE UNDER NÅGRA OMSTÄNDIGHETER ta i tältduken med varken huvud eller fötter när jag ligger på mitt uppblåsbara liggunderlag i min sovsäck. Det här verkar vara det svåraste.
Nice to have:
- stor absid
Jag har varit lite sugen på Hilleberg Niak men tror att även det är för kort. Jag ska till butik och testa när tillfälle ges. Jag har Hilleberg Kaitum 2 GT och 3 GT. Dom är finfina men för tunga för bara mig och hunden.
Dom amerikanska tälten kan ju i vissa fall passa längdmässigt men dom verkar helt oregerliga att slå upp jämfört med ett Hilleberg. Har tyvärr inte haft möjlighet att testa.
Om någon som sitter på ett bra stalltips vore jag mycket tacksam.
Need to have:
- under 2 kg
- slå upp ytter- och intertält samtidigt
- minst 110 cm brett
- bra ventilation
- sova myggfritt
- INTE UNDER NÅGRA OMSTÄNDIGHETER ta i tältduken med varken huvud eller fötter när jag ligger på mitt uppblåsbara liggunderlag i min sovsäck. Det här verkar vara det svåraste.
Nice to have:
- stor absid
Jag har varit lite sugen på Hilleberg Niak men tror att även det är för kort. Jag ska till butik och testa när tillfälle ges. Jag har Hilleberg Kaitum 2 GT och 3 GT. Dom är finfina men för tunga för bara mig och hunden.
Dom amerikanska tälten kan ju i vissa fall passa längdmässigt men dom verkar helt oregerliga att slå upp jämfört med ett Hilleberg. Har tyvärr inte haft möjlighet att testa.
Om någon som sitter på ett bra stalltips vore jag mycket tacksam.