Köpa pulsmätare för bland annat cykling, vilken?

Funderar på att köpa mig en pulsmätare och jag ska främst ha den till cykling men jag skulle gärna vilja kunna använda den när jag är ute och går osv också. Har tittat på polar CS serien och de verkar verkligen intressanta tycker jag men vissa av dom kan man alltså inte använda när man löper eller liknande?
Vilken tycker ni att jag ska välja, en polar över huvud taget?
Har främst tittat på CS200cad, cs300 och cs400 men kanske är lösningen att köpa t.ex. en f6 och en separat cykeldator till den?
Har också tittat lite på s625 och 725 modellerna från polar, är dessa helt "overkill"?
 
Om du även vill använda pulsmätaren för annan aktivitet än cykling, se till att den har ett armband. S625, S725 (och äldre varianter som t ex S710) är lite äldre än CS-serien och borde gå att få tag på till hyfsat pris. Ett bra köp om du inte måste ha det allra nyaste.

Annars kan du ju köpa en Garmin Forerunner 305, så får du en gps på köpet!
 
Det finns fler alternativ

Jag kör tex med Suunto T6 till all min konditionsträning (cykel, löpning, rullskidor och längdskidor). Den har nyligen uoograderats (T6c) och mäter kadens också. En hake är att systemet är uppbyggt kring "pods" som mäter olika saker och det kan bli ganska dyrt till slut om man vill ha allt. T3 och T4 är billigare alternativ till T6 som också funkar med alla tillbehören.

Forerunner har jag sållat bort för begränsningen i batteritid. Jag kör lite längre ibland och behöver då mer 10 h kapacitet.

/Tommy
 
Jag har en polar CS300 som jag är riktigt nöjd med. Den mäter puls och fart/distans med medföljande cykeldosa.
Menyerna är riktigt bra och datorsupportet är genialiskt eftersom man inte behöver nån dyr extradosa för att föra över.

Dessvärre så hade jag behovet av att mäta fart och distans i kajaken så jag har gått och blivit med suunto. Så vill du ha min polar så får du den billigt :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Flyktsodan Köpa Thorn sherpa Långcykling 11
MatsMats Köpa/bygga långfärdscykel Långcykling 9
hannulan Köpa ram - vad ska jag tänka på? Långcykling 8
Nitsson Köpa Svenska Cykelsällskapets kartor (Sverigeleden) i Stockholm? Långcykling 2
graylingman Min sambo vill köpa en ny cykel! Långcykling 13
A.K Bra butiken Online eller Göteborg att köpa utrustning ifrån? Långcykling 19
thureb Dags köpa LED-lampa? Långcykling 143
niklas1965 Köpa cykel i USA eller UK? Långcykling 8
Tommy O Köpa begagnad cykel Långcykling 4
swed-ontour Köpa cykel utomlands Långcykling 17
Filip_L Köpa ny cyckel Långcykling 1
The_Lost_Cyclist köpa cykelväskor i Göteborg? Långcykling 2
Nyman Köpa MTB på beslagauktion Långcykling 6
rogermadsen Köpa cykel i USA eller Sverige Långcykling 4
sebr0ck Köpa cykel. Ny, begagnad, online? Långcykling 9
mekstr Köpa cykel Långcykling 3
Albertsson Var köpa Ortlieb i Göteborgsområdet ? Långcykling 7
avslutatmedlemskap0601 Fundering: köpa sko+pedal för långcykling? Långcykling 22
fredl Köpa beg racer Långcykling 0
moho Köpa styrväska Långcykling 1
pher_ Cykelvagn, vad bör man köpa så man inte ångrar sig? Långcykling 16
Olle Palmqvist Köpa racercykel Långcykling 2
plp Skillnad köpa beg. cykel privat eller av handlare? Långcykling 2
Marielle_Värmland Köpa MTB, men vad skall jag ha?? Långcykling 3
stellan Var kan man köpa Timex klockor i sverige Långcykling 3
knucko Köpa Cykel Långcykling 1
highlandpark köpa nytt eller rusta upp? Långcykling 18
mejsel Köpa begagnat, vad tänka på? Långcykling 0
erikp Vad ska jag köpa för cykel Långcykling 3
pstridh Köpa Racer Långcykling 12
sjuttis Var köpa touringcykel? Långcykling 5
ölle nybörjare som skall köpa pedaler Långcykling 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.