Jag flyttar ut i tält permanent! [1 år?]

Det är fullt krig överallt nu ,i forum,diskussionsgrupper,radiobilar står i ljusa lågan ålderdomshem har rullatorroadrage,syföreningar knivslagsmål t.o.m på knattediscon viner läskeblaskflaskor o stolar och i terrängen framför mig har jag skarpautomateld och rotetvåan Emma goes wild

Haha inte klokt fan - nu ska ja fan åla iväg med ANPVS nvggoggles o hämta bilen..

Suck
 
Jag vet inte vad jag ska säga. Har varit lite AFK, och plötsligt är tråden full av att jag tror jag är något, gör något och att jag bryter lagen osv.

Jag känner att den sorts otrevligheter passar bättre andra platser. Tycker ni jag gör något fruktansvärt vid att sova utomhus så jaja, då borde ni kanske fundera lite själva. Jag försöker verkligen inte "vara någon", jag gör bara något jag tycker är kul - och tar med mig alla erfarenheter (inklusivt fixa mina grejer när jag snubblar över dom och förstör grejer) och försöker lära av det. Jag är kanske orealistisk, men jag har det åtminstone kul medan jag är det.

Till alla som kommer med goda tips:
Tack! Jag uppskattar alla tips, information om tvättomater, hur hålla mig o min mat torr, hur hålla mig vid liv och så. Jag ska läsa allt, men behövde bara just nu klämma ut av mig att jag inte försöker bli någon ny Jesus.

Och jag har ingen ambitioner om att behöva sova alla nätter ute, men att jag huvudsakligen ska sova ute. Naturligtvis tackar jag ja till erbjudanden om en soffa om det känns lämpligt, och om jag hade tackat ja om jag annars bodde inomhus också. Jag har inga ambitioner om fanatism :)

Återkommer med mer!
 
Vad kul att du är tillbaka i tråden Samuro.

Skall med glädje och intresse ta del av dina erfarenheter framöver.

Lycka till!
 
Jag försöker verkligen inte "vara någon", jag gör bara något jag tycker är kul - och tar med mig alla erfarenheter (inklusivt fixa mina grejer när jag snubblar över dom och förstör grejer) och försöker lära av det. Jag är kanske orealistisk, men jag har det åtminstone kul medan jag är det.

Om du nu menar att det du gör inte är tänkt att vara nåt intressant så varför startar du en blogg om det och en forumtråd?

När jag gör saker för min egen skull så gör jag dem för min egen skull, jag skriver inte ens om dem på Facebook eller lägger upp bilder på Instagram. Det är väl därför som jag har så svårt att förstå dig.
 
Jag "hänger" gärna en natt ute i skogen i gbg som support;)....kommer nog lägga ut det på FB och blogg med!

Om någon får panikångest av detta så må det va hänt;)
 
Samma här! Säg till om du vill ha sällskap

P.s

I Sverige så får folk tuppjuck om man är snygg och intelligent, been there done that!
Man måste vara en grå alzheimershög med.sosseflagga på bröstet annars är.man spänd.
Haha!
 
Och jag har ingen ambitioner om att behöva sova alla nätter ute, men att jag huvudsakligen ska sova ute. Naturligtvis tackar jag ja till erbjudanden om en soffa om det känns lämpligt, och om jag hade tackat ja om jag annars bodde inomhus också. Jag har inga ambitioner om fanatism :)

Återkommer med mer!

Inser TS allt han hade sluppit läsa på utsidan om han hade skrivit detta med en gång och inte Citat: I midten av januar flytter jeg ut i telt i Gøteborg, der jeg bor og studerer til sykepleier. Pilotprosjektet varer til 1. mars, når det som forhåpentligvis blir et helt år sammenhengende i telt starter.

- pinsam pudel...... Likes samhället på nätet i ett nötskal.
 
Om du nu menar att det du gör inte är tänkt att vara nåt intressant så varför startar du en blogg om det och en forumtråd?
När jag gör saker för min egen skull så gör jag dem för min egen skull, jag skriver inte ens om dem på Facebook eller lägger upp bilder på Instagram. Det är väl därför som jag har så svårt att förstå dig.
Det har inte jag. Man kan ju vilja starta en blogg, FB-sida, forumtråd eller dylikt för att bolla tankar och idéer med andra, utan att det man gör måste vara "intressant" i den IMHO inskränkta bemärkelse du verkar ge ordet: "en ovanlig prestation med definierade spelregler":
(...) Det är vansinnigt spännande, och inte alls så svårt som jag trodde - men jag vill gärna prata och fråga lite här på forumet.
Först och främst undrar jag på er egna erfarenheter av att bo på 'utsidan' över längre perioder?
(...)Vad är er spontana tanker? Tips? Råd? Frågor? (...)[/IMG]
Synd att vi gett TS ett så konstigt och faktiskt föga representativt första intryck av Utsidans annars vänliga och generösa forum. Betydligt mer aningslösa uppslag och funderingar dyker upp här, och jag tycker vi brukar svara betydligt mer inlevelsefullt än i denna tråd.

Till TS: eftersom du funderat en del på matfrågan så kanske du har nytta av att kolla i avdelningen "Friluftsmat", t ex här, här , här och här. Den sista länken är dock till en artikel (även där finns flera fina).
Allt är inte veganskt, men väldigt mycket :)
Lycka till!
 
Om du nu menar att det du gör inte är tänkt att vara nåt intressant så varför startar du en blogg om det och en forumtråd?

När jag gör saker för min egen skull så gör jag dem för min egen skull, jag skriver inte ens om dem på Facebook eller lägger upp bilder på Instagram. Det är väl därför som jag har så svårt att förstå dig.

Nej lika lite som att det är du definitionsminister så bestämmer du vad andra vill skriva om däremot så bestämmer du själv vad du vill skriva om.

Ge TS stöd i hanses projekt, eller strunta i det om det enda du kan är att gå efter är jantelagen, du ska inte tro att du är något. Tänker att du är en sådan som istället för att säga grattis till någon tagit körkort säger "Jaha? Körkort, det har jag redan.". :/

Jag tycker att TS både ska skriva och köra på och blir det inte som det är planerat så blir det en intressant historia ändå.

Skickat från min D5803 via Tapatalk
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Elvah SJ - bara en resa är bokningsbar då jag tänkt åka Allmänt om friluftsliv 19
Lappkattfot Varför klarar jag inte av att bära? Allmänt om friluftsliv 34
coupas Jag vill ta ett tåg, gå 5-6 kilometer och sedan tälta 1-2 nätter Allmänt om friluftsliv 8
salvion Fråga: Förslag på hur jag gör c.a 50 waypoints i stan att gå efter? Allmänt om friluftsliv 4
AndersSupertramp Jag är skitnödig - hur gör jag ... Allmänt om friluftsliv 9
ojm Vad har jag hittat? Allmänt om friluftsliv 0
Wohoo257 Hur raderar jag mitt Utsidan-konto? Allmänt om friluftsliv 6
Wohoo257 Vart kan jag köpa bra linerstrumpor? Allmänt om friluftsliv 6
Gamling Hm, är jag gnällig eller har folk blivit lata? Allmänt om friluftsliv 41
Jimsson Hur laddar jag telefonen på fjället? Allmänt om friluftsliv 98
Vildmarksskri Nybörjare ska ut på påsklovet, vad behöver jag veta? Allmänt om friluftsliv 12
thureb När jag gick vilse och andra erfarenheter Allmänt om friluftsliv 48
bastuper 2 månader i tält - klarar jag det? Allmänt om friluftsliv 8
Anette Grinde Jag söker - igen - fantastiska föredragshållare--- Allmänt om friluftsliv 0
fredrikgunne Vad ska jag göra i sommar? Allmänt om friluftsliv 3
Thundershit Hur ska jag uppnå drömmarna om att bli en äventyrare? Allmänt om friluftsliv 34
RolandF Dagens tips på tält Allmänt om friluftsliv 0
på tunn is torka tält inomhus Allmänt om friluftsliv 16
mryang Hemestra i tält hela vintern Allmänt om friluftsliv 22
Skojhyddan Svarta linorna under Fjällräven Abisko Dome tält Allmänt om friluftsliv 6
Bastolin Bruksanvisning till äldre Fjällräven tält. Allmänt om friluftsliv 1
Bobie81 Tipi tält Allmänt om friluftsliv 3
Campa10 Vilket tält rekommenderas? Allmänt om friluftsliv 7
Wotan88 Nertrampat tält Allmänt om friluftsliv 19
veni Hur mycket ska ett tält klara? Allmänt om friluftsliv 18
Xto1891 tips på tält Allmänt om friluftsliv 13
leo.abacuson hjälp med trasigt tält Allmänt om friluftsliv 7
Jimsson Utbyggnad av tält (tarp eller vad?) Allmänt om friluftsliv 4
Miss Yster Hur blir man känslomässigt bekväm med att sova i tält? Allmänt om friluftsliv 74
adventure1190 Tält fetisch 😃 Allmänt om friluftsliv 34
Sverker G Hur gör ni med tält vid regn? Allmänt om friluftsliv 28
KattKerstin Torka tält Allmänt om friluftsliv 8
AgnetaG Tips på lätt tält, storm- o regntåligt Allmänt om friluftsliv 9
Elfströmarn Tält köp Allmänt om friluftsliv 2
Rulltrappa Varmare / Kallare tält? Allmänt om friluftsliv 12
Rulltrappa Värme i tält? Allmänt om friluftsliv 25
B4m6i Tält hjälp! Hilleberg Kaitum 3 GT eller Nallo 3 GT? Allmänt om friluftsliv 12
Lajjan Helsport Ringstind Light tälten med fler tält, frågor. Allmänt om friluftsliv 5
Jimsson Omöjliga krav på ett tält? Allmänt om friluftsliv 36
Jimsson Vattenpelare-test för tält ofullständigt? Allmänt om friluftsliv 10
Knugge Räknas hängmattor som tält? Allmänt om friluftsliv 210
jamo Tål tält mera vind på högre höjd? Allmänt om friluftsliv 14
carta Tält för vandring Allmänt om friluftsliv 7
avslutad130206 Sommarjobb på annan ort - Bo i tält? Allmänt om friluftsliv 21
78395 4 pers = 2 tält & 2 kök? Allmänt om friluftsliv 25
cigarrdanne Tält med nästan ståhöjd. Jobbigt i längden? Allmänt om friluftsliv 6
Glännman En vecka med tält i Fulufjället. Tips sökes.. Allmänt om friluftsliv 4
andersmossing Tält till Haiti Allmänt om friluftsliv 2
xerzes ~2000 kronors tält Allmänt om friluftsliv 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.