frågar även här om tält

Om du frågar mig så skulle inte jag köpa något från ett företag som gör en variant på särskrivning i sitt företagsnamn. Begåvningskapitalet är väldigt lågt i Ute-liv (sic).
 
nja du jag skiter fullständigt hur duktig de är på att skriva rätt eller fel det var tält jag fundera över inte rättskrivning =D
 
http://www.uteliv.se/campingtalt-21/biker_lyx-51.html någon som testat detta ??? eller har tips på nått liknade storlek å pris mässigt ?

Jag har inte testat tältet men jag skulle inte heller köpa det. Gillar inte modellen och om jag skulle köpa det skulle det bli från en annan sajt. Gillar inte sajter där man inte ser adressen till företaget och där de har en telia-adress till e-mail. Känns lika lågt som yahoo, hotmail och gmail. Kollar man på Gula Sidorna så är telefonnummerna registrerade till en person i Huddinge utan en adress. Han har bara en postbox och det känns mindre bra.

För all del så vet jag inget om företaget men jag skulle inte köpa från dem. Jag tror att du kan hitta bättre tält om du letar på andra sajter från välkända företag.

/Stellan
 
Nej jag har inte testat tältet utan dömer ut det endast sett!

Sunkig e-adress, "företag" nej Hf och privatperson, taskig bild, tältet förefaller svåruppsatt, enkelbåge.
Billiga tält finns på Tältcentralen i Sth, de står för sina varor, liksom Friluftsvaror i Malmö.
Mitt råd blir lyft dig en nivå eller vet vad du handlar och köp begagnat.

Skall du långt behöver du funktionella gejor som håller......inte smeck.
 
Senast ändrad:
Om du frågar mig så skulle inte jag köpa något från ett företag som gör en variant på särskrivning i sitt företagsnamn. Begåvningskapitalet är väldigt lågt i Ute-liv (sic).


Jaha, så du menar att brister i hur man använder språket per automatik omöjliggör all annan begåvning. Bara för att man uttrycker sig lite taffligt, eller felatktigt, har man alltså helt diskvalificerat sig för att driva ett företag.

Det är ju tur att den gruppen av akademiker som inte klarar av så mycket annat, än att just läsa och skriva, har fått en uppsättning stavnings, i det här fallet avstavningsregler, att hålla i handen och vifta med så att även deras självkänsla kan hållas på en hyfsad nivå.

Vad tycker du om fjäll rävens produkter? Enligt ditt ranking system och med tanke på grundarens betydligt större handikapp är det väl mer eller mindre ett mirakel att företaget över huvudtaget existerar?
 

Jag hade ett tält Taurus tält från Vaude men kommer inte ihåg om det var Taurus I eller Taurus II. Modellerna är lika och Taurus I är det mindre. Jag tycker det fungerade bra och det går att resa det utan att använda tältspik när du tänker tälta på hårt underlag. Om du vill sätta upp det perfekt behövs tältspiken men i nödfall funkar det utan.

Platsen inne i tältet är ok för en person med packning men det funkar även för två personer men då utan eller med väldigt lite packning. Bottenduken i tältet är inte så tjock och den förstördes av termiter som gjorde närmare hundra hål. Använde tältet ungefär 500 nätter innan jag köpte ett nytt.

maur_2005_03.jpg


Det andra tältet har jag ingen erfarenhet av.

/Stellan
 
Nej jag har inte testat tältet utan dömer ut det endast sett!

Sunkig e-adress, "företag" nej Hf och privatperson, taskig bild, tältet förefaller svåruppsatt, enkelbåge.
Billiga tält finns på Tältcentralen i Sth, de står för sina varor, liksom Friluftsvaror i Malmö.
Mitt råd blir lyft dig en nivå eller vet vad du handlar och köp begagnat.

Skall du långt behöver du funktionella gejor som håller......inte smeck.

så då blev det här tältet bättre nu då?http://www.taltcentralen.com/product.do?productId=go_biker_sport_2_mans
 
Stellan menar du att man bör köpa till
http://www.outdoorstore.se/?gclid=CLLMk_Kbup8CFQss3godH3LGCg om köper ett Vaude Taurus II om man bara ska runt i Norden ?

Om du planerar att cykla själv och använda tältet som ett enmanstält så räcker Taurus I. Ska ni vara två så är Taurus II ett bättre val. Taurus två är lite bredare och har lite bättre utrymme för packning. Det funkar att vara två i Taurus I men det blir trångt. Har du möjlighet att se tälten live innan du köper är det en fördel.

/Stellan
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.