Fällkniven PXL

Hej! Jag fyller snart år. Jämt. Hur ångestfyllt detta än må vara har ju detta vissa fördelar ur presentperspektivet.
Min tanke är att önska mig en Fällkniven PXL

Jag har sett lite klipp på YouTube, och läst in mig hej vilt på diverse forum och sajter. Vad jag behöver är lite mer personliga reflektioner såsom t ex.


  • Finns det fördelar respektive nackdelar med att välja den vita jämfört med den bruna?

  • Är det rent praktiskt en kniv som fungerar som vardagskniv, alltså som ersättare till en vanlig kniv med fast blad?

  • Hyllningskören kring den här kniven är ju rätt enig. Finns det något negativt med kniven?

  • Om du skulle köpa en fällkniv i 3500 kronorsklassen, skulle du köpa denna eller hellre en annan?

Det vore jättefint om jag kunde få några reflektioner kring detta.

/L
 
Klippet man sätter fast den i fickan med kan vara jävligt hårt. Så hårt att man kan riva sönder tyget med det. Sen är resten både positivt och negativt beroende på hur man ser det. Den är ganska tung men 180 gram på en vuxen karl är kanske inte att betrakta som tungt... vikten inger förtroende och den känns hållbar. Enkel att rengöra pga. den öppna designen.
 
OJ! Hur jämt fyller du? 200? När jag fyllde 50 fick jag inte ett skit ,varken av hustru eller barn. Kanske har jag inte varit snäll nog ? När jag fyller 100, ska jag också önska mig en sådan dyr kniv, He he.
Grattis i förskott i allafall.

MVH Stefan.
 
Nåväl, jag har ju inte fyllt än (40) och har därmed inte fått några presenter än heller. :)

Fler kommentarer om kniven? Jag får väl spara som alla andra dödliga i värsta fall.
 
Nähä,ja då kanse du blir utan också, he he.
Jo man kan köpa själv, det gör jagt hela tiden, kronorna är gjorda runda för att rulla.....
 
För min del tar jag förmodligen bort clipset, speciellt med tanke på att jag är vänsterhänt. Antar iskallt att det mest blir obehagligt att ha den där.

Därför behöver jag en fällknivsslida till fällkniven. Nån som vet vart kan kan specialbeställa sånt?
 
Holländaren Martin Swinkels är en av de mest kompetenta på det här området. Du gör inget misstag om du investerar i en av hans skapelser.

Tyvärr är han lite på den dyra sidan.

~Paul~
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.