Avger handvärmare gas?

Hehe, det är första gången jag blir kallad snål för att jag inte satsar på ett tillräckligt avancerat värmesystem till mitt isolerade katthus =)

Så folie under fleece är bortkastat? Då satsar jag på att klä taket med folie istället.

Folien får sitta ytterst på isolering för att det skall reflekteras - jag tänkte på taket men det kan
vara en nackdel när det kondenserar ut på vatten på en sån yta då det bröjar droppa lättare.
Och inte alla väggar så kissarna tror dom trippar på lsd - det räcker nog med en för det känns tydligt att det kommer tillbaka värme från den väggen för dom.

Har inte luftslussarna för täta du måste ha luftcirkulation lite iaf - du får tänka på hur varmluft i en
byggnad beter sig - alltså söker sig mot taket och om slussarna är låga och det är för tät där så.
Samlas ondöigt med fukt utan nått begränsat litet takutlopp iaf.
Är det inte tätat nedåt mot marken så gör nått med fuktspärr och liggunderlag nedåt också.
 
En Heat Globe (kallades förr "glödlampa") på 15-40 W kan kanske vara ett alternativ. Behövs bara nån form av (metall)kåpa över så katterna slipper svedd päls.

En lösning med elektricitet är ju smidigast. Att hålla på och koka varmvatten till en vattenflaska varje kväll tycker i alla fall jag verkar jobbigt. Det bästa vore ju att kombinera den med en termostat.
 
Ett säkert sätt är ju att använda dom här små plastfolie elementena man har till
mc,snöskoters vinterid under handtagsgummina, 12V desutom så det blir säkrare.
Dom finns i lite olika effekter 6w,15W och 25W - dom sistnämnda
är väl lite väl för även i stark kyla så brinner det och handskarna
desutom brukar dom ha steglös reglering.

Kan kolla sen när jag kommer hem men tror du kan hitta 6W för gratis på ebay, sen bara en väggvårta
som är på 12V och pallar att mata 1.5A
 
Ett säkert sätt är ju att använda dom här små plastfolie elementena man har till
mc,snöskoters vinterid under handtagsgummina, 12V desutom så det blir säkrare.
Dom finns i lite olika effekter 6w,15W och 25W - dom sistnämnda
är väl lite väl för även i stark kyla så brinner det och handskarna
desutom brukar dom ha steglös reglering.

Kan kolla sen när jag kommer hem men tror du kan hitta 6W för gratis på ebay, sen bara en väggvårta
som är på 12V och pallar att mata 1.5A

Tack för tipset men jag har svårt att hitta något som liknar det du beskriver. Vad kan man tänkas använda för sökord?

EDIT: Hittade dem. "Heated grip" var nyckeln in i det handvärmande paradiset. Undrar bara om det blir svårt att hitta var CE-märkningen sitter på de där rackarna..?
 
I och med att de är för 12 V och bara resistiva värmeelement så är jag tveksam till om de ska CE-märkas. Lågspänningsdirektivet gäller inte, EMC-direktivet gäller inte. Möjligen kan RoHS gälla men det är såvitt jag vet inget CE-märkningsdirektiv.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.