Är jag helt lost?

Med risk för att göra bort meg helt i detta "expert-forum" har jag en fråga:
För läänge sedan läste jag om en variant av bindning som innabar en slalomlösning och en telemarklösning, i samma bindning, typ.

För en sån som jag, som åker max två veckor per år, och som vill åka både slalom och telemark, vore det ju väldigt bra med ett par skidor och utbytbara bindningar.

Finns det?
 
också lost

Heller ej jag är någon expert på varesig telemark eller slalom. Däremot är jag prylgalen.

Vad jag förstått så finns det en skida som med samma bindning fungerar både som slalom och telemark skida. Beroende på hur man ställer in den så kan man antingen åka med lösa hälar, eller med dom fästade i bindningen.

Någon annan får leda dig vidare för det var ungefär så långt min kunskap på området sträckte sig

Lycka till
 
Kanon, det var precis den!

Är det någon som har testat?
Är det värt pengarna?
Skulle kunna tänka mig att det påverkar styvhet osv på skidorna, men för mig som åker så lite torde jag väl inte märka det ens...
 
Med senaste nytt inför säsongen 2002 är det frågan om inte detta floppade ganska hårt? Bra idé men säkert för lite pengar och marknadsföring för att nå framgång. Som vanligt tyvärr. Så vi får fortsätta att harva runt på antingen-eller... :)
 
Buda; sa:
Med senaste nytt inför säsongen 2002 är det frågan om inte detta floppade ganska hårt? Bra idé men säkert för lite pengar och marknadsföring för att nå framgång. Som vanligt tyvärr. Så vi får fortsätta att harva runt på antingen-eller... :)


På inget sätt har den floppat, den sälj nu runt om kring i Europa och vad jag fick höra av Stefan på ISPO i vintras så har han till och med sålt i väg ett parti till Japan!

Kolla in ÅF lista så vet du vart du kan köpa den!

//Micke
 
Två par skidor?

Är det inte bättre att ha två par skidor? Man måste ju ändå ha två par pjäxor och bindningar. Plus att man sparar vikt.

Vad kostar plattan?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.