Tältkåta

Då var en helg i kåtan avklarad. Var på Visingsö och njöt av naturen. Men det är gott att kliva in i kåtan och kaminens värme. Missade dock att ta med en trasmatta vid dörren. Det blir skitigt i entrén. Golvet fick ett kortprogram i tvättmaskinen och hänger nu på altanen på tork liksom tältet hänger i taket.

Ut med Er och tälta!!! :)
 
Då var en helg i kåtan avklarad. Var på Visingsö och njöt av naturen. Men det är gott att kliva in i kåtan och kaminens värme. Missade dock att ta med en trasmatta vid dörren. Det blir skitigt i entrén. Golvet fick ett kortprogram i tvättmaskinen och hänger nu på altanen på tork liksom tältet hänger i taket.

Ut med Er och tälta!!! :)

Avundsjuk i kvadrat!

Har haft så ont om tid i vinter, men nu i mitten av mars ska jag iaf få komma iväg på en övernattning =)
 
innertält

Hej. Jag har nyligen köpt en äldre 9 p lättviktstält avtentipimodell vid namn Vagge. Tältet känns mycket bra även om jag ännu inte hunnit sova i den. Dock har det blivit ett antal mellanmål och middagar med barneni vårt mysiga tält. Nu börjar jag fundera på innertält.. tyvärr är de ju mycket dyra och jag har svårt att motivera detta för sambon (och mig själv), så - vad tycker ni?
 
Har du inge innertält på lättviktsmodellen så är risken stor att kondenserad kommer rinna på insidan,hjälper lite om du eldar el de bästa är väl om du har kamin..
Så innertält är föredra i tentipi lätt...
 
tältkamin

Hej. Nu blir det inköp av innertält. Men som nybörjare så har jag fortfarande en del frågor.. Jag har fått tag i en militär kamin (M42) och funderar på hur man skall få kaminen att stå stadigt.?
- Den kamin som tentipi säljer är väl konstruerad för att vara fristående men de militära diton är ju i grunden gjorda för att förankras i tältduken. Så, har ni några tips?
 
Det borde inte ha någon betydelse.

Rökröret kommer stödja sig mot genomföringen. Enda skillnaden är att det inte blir något tryck nedåt, vilket det blir i militärtältet.

Testa och se. Annars får du svetsa ett par ben =)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.