Längtar alltid till fjällen.Läser hellre fjällkartor än ser på teve.Vandrar ibland med sällskap, ibland ensam i både fjäll och skog. Tycker alldeles förmycket om att vandra för att avstå om medvandrare saknas.
Tillhör Hillebergfalangen.
På senare åt har jag rest till Australien och Nya Zeeland några gånger

Användarnamn: BrittMarie

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Paddling

Teknikpaddling

Sen jag blev med kajak för ett par år sen har jag varit ute några gånger tillsammans med Friluftsfrämjandet här i Jönköping. Har hängt med både på kurser och nöjespaddlingar.

I lördags körde vi lite teknikträning tillsammans med duktig instruktör som älskar att leka och plaska på och i vattnet och som aldrig går iland utan att rolla några gånger.

Friluftslivets höjdpunkter 2013

Allt friluftsliv är bra friluftsliv men vissa tillfällen glimmar till lite extra. Som de här följande fem axplocken!

Komosse 23-24 mars. Övernattning i vindskydd pga tältförbud. Klart väder och månen, som nästan var full, bjöd på magisk skidåkning över mossen. Och kyla! Men dubbla sovsäckar och varmvattensflaska gjorde att jag sov gott utan att frysa det minsta trots 14 minusgrader. Läs mer här: http://www.utsidan.se/blogs/topptur/index.htm?date=2013-03-01

Vandring kring Helags

Andra veckan i september gjorde jag en vandringstur i Helagstrakten som kom att innehålla vissa, för min del, ovanliga inslag. En ovanlighet var att jag inte skrev dagbok i fält så därför skriver jag nu en vandringsdagbok, rakt upp och ner, fast jag egentligen inte själv tycker att sånt är så roligt att läsa. Men skriver jag inte nu, så glömmer jag snart hur det var. Sällskap hade jag av Christer men det är inte ett dugg ovanligt!

Höstpaddling i Nömmen

Har haft en underbar dag i kajak på sjön Nömmen som ligger strax söder om Nässjö. Lade i vid en badplats i sjöns norra ände och paddlade sen söderut.

MTB på langs de Luxe

Den gångna vintern har jag följt de båda äventyrarna David Erixon och Niclas Bentzer när de har skidat hela vägen från Norges sydspets till Nordkapp.

Jag har gjort det dels för att David kommer här från mina trakter, dels för jag upptäckte att David förberedde sej för äventyret med att gå stavgång i slalombacken här hemma i Huskvarna även om jag inte riktigt hade koll på vem av alla stavgångare som var han...Och så förstås för att den här typen av expeditioner tilltalar mej, det är sånt jag skulle vilja, och till och med kunna, göra själv.