Användarnamn: sznussan

Intressen: Friluftsmat, Vandring

Krogen mitt i skogen med GIS

6/7 2012

När vi gick på semester så bestämde vi oss för att leva upp till GIS måttot

(vi var 3 som hade gått på semester, 1 som jobbade)

Vi tog med tält och ryggsäckar , parkerade bilen på parkeringen utanför restaurangen Tivedens mat, mitt i skogen i tiveden.

Vi hade bokat bord och väl därinne så intog vi en 3 rätters med god dryck till. Kan rekommendera detta ställe varmt.

Framåt kvällskröken så skulle vi påbörja vår vandring ;-) vi gick ca  1,5 km ner till haviken, jättefin sandstrand där vi slog upp våra tält. Det blev nattbadning i Unden som i början på Juli inte är speciellt varm.

Till frukosten så hade vi med en engångsgrill (vi skulle ju gå så kort ) där vi stekte vårt morgonfläsk.

Även denna morgon så blev det ett dopp i Unden fortfarande lika kallt. Vi var avkylda och packade ihop packningen och började traska mot bilen luften var alldeles kvalmig och åskan var på intågande så efter 1,5 km så var vi genomsvettiga allihop.

Denna gång kändes det som 3 km var fullt tillräckligt.

Juli i Abisko

8/7

Bosjön

Vi bestämde oss för en utehelg och som vanligt så tänkte vi en vandringstur, tills vi kom på att vi kunde cykla istället för att gå.

Jakob blev utnämnd till ryggsäcksutkörare, vi hade bara vatten med oss.

Glamping vid Kroksjön

Denna helg var vi ute och Glampade ;-)

Ö och jag tog med oss Ronya och Felicia på en utflykt.