Användarnamn: fredricalarsson

Intressen: Friluftsmat, Hundspann, Expeditioner, Vandring, Turskidåkning, Navigering, Mountainbike, Paddling, Foto, Löpning, Resor

Jämtlandstriangeln del 2

Fortsättningen om vandringen av Jämtlandstriangeln i somras.

Väl framme vid Sylarna hade vi till en början tänkt stanna en dag extra för att utforska.  Vi visste samtidigt att dåligt väder var på ingång och då skulle det passa bra med en "vilo/upptäckardag".

Jämtlandstriangeln del 1

Billingeleden

Jag håller just nu med ett projekt som jag kallar för "minst en ute natt i månaden". Maj månad blev det att vandra Billingeleden med övernattning. För den nyfikne går det att läsa om och följa mitt projekt på linnfredrica.blogg.se.

Svalbard 2015

I somras reste jag och min sambo till Svalbard. Svalbard är en ögrupp som ligger i norra ishavet, halvvägs mellan Norge och Nordpolen. Det var en otrolig resa som har fastnat varmt om våra hjärtan och det kommer förhoppningsvis inte att dröja allt för länge innan vi reser dit nästa gång!

Det var ett otroligt landskap vi skådade från planet innan vi landade. Berg, glaciärer och ishav.