Vattenreningsfilter

Jag såg någonstanns ett vattenreningsfilter som bygger på en påse i vilken man häller vattnet. Påsen hängs upp i något, och gravitationen drar vattnet neråt, där det passerar genom ett filter. Efter filtret följer en slang som leder vattnet neri avsedd behållare.

Vet någon vad jag talar om, eller var man hittar en sådan. Är det månne frågan om ett hemmabygge?

Planerar en tur i ett område med tveksam vattenförsörjning.

bananmannen; sa:
Jag såg någonstanns ett vattenreningsfilter som bygger på en påse i vilken man häller vattnet. Påsen hängs upp i något, och gravitationen drar vattnet neråt, där det passerar genom ett filter. Efter filtret följer en slang som leder vattnet neri avsedd behållare.

Vet någon vad jag talar om, eller var man hittar en sådan. Är det månne frågan om ett hemmabygge?

Planerar en tur i ett område med tveksam vattenförsörjning.

Den finns att köpa..
http://www.katadyn.ch/site/int/home/outdoor_products/our_products/endurance_series/camp/

jag skulle tippa på att militaryshop kan fixa fram den (de säljer andra katadyn filter) men jag har inte sett just denna hos dem..
nackdelen med denna som jag ser det är att den "bara" renar 5 liter i timmen..

samtidigt bör du kanske titta på ett kemiskt alternativ också ?

behöver du rensa saltvatten så finns det iaf vad jag vet bara osmosfilterna.
dyra som pocker/långsamma men rensar bort allt skräp.

XINIX AquaCare

Hej!

Vet inte om kemisk vattenrening skulle vara något för dig men XINIX AquaCare är något att betänka kanske, om du har tillgång till sötvatten. Titta på wafe.se. Använde AquaCare själv i lumpen med tillfredställande resultat.

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg