Gore-Tex har genom en konsekvent produkt-politik och marknadsföring lyckats bli det mest kánda och erkánda varumárket fór diffusions-membran.
En av hörnsolparna i deras produkt-politik ár att enbart arbeta ihop med ett mindre antal tillverkare inom varje sektor (kläder, skor etc); tillverkare i sig har ett starkt varumárke, kvalitet, kontroll etc. samt som ár beredda att làta GTX styra lite i deras produktutveckling, kontrollera deras fabriker och produkter etc.
Alltsà ár det sà att de flesta tillverkare vill ha GTX, men enbart ett fàtal ár urvalda. resten för "nöja sig" med andra tillverkares membran.
Om dessa andra membrantillverkare ár sámre eller báttre i sig vill jag inte uttala mig om, men dáremot tror jag inte att nàgon av dem har sà stráng kontroll pà slut-produkten i sig (jackans eller skons material, prestanda , andningsfórmàga, slit-starkhet etc) som Gore.
MVH/Mats