Sallskap udda Nepaltrek...

Hej.

Jag tankte forsoka gora en trek i sa kallade restricted areas i Nepal med start andra halften av maj 2011.

Och jag behover och vill ha sallskap. Man far inte ga sjalv. Det behovs guide ocksa och jag kanner en valdigt bra sherpa som kan arrangera. Men man far inte ga sjalv med guide heller. En grupp om minst 2 galler. Det ar en talttrek. Cirka 1 manad.

Plan:
Start in Dunai.
Walk to Phoksumdo Lakes 3 days.
Walk to Shey Gompa 4 days.
Walk to Jomsom 12 days.
Walk Jomsom - Mustang trek and back to Jomsom 10 days.

Jag har inte rekat priset an men det ar inte billigt. Jag kommer till Nepal i borjan av februari och ska snacka med sherpan och hora vad prislappen kan bli. Aterkommer om det.

Om det later intressant, mejla mig i sa fall (om jag inte svarar direkt sa ar jag nog ute pa andra leder).
magnus_hedstrom@hotmail.com

//Magnus H.

Nepal treek

Hej!
Jag är en tjej 40+ som älskar att resa. Har sett stora delar av vårt klot men långt ifrån allt!
Har alltid varit lockad av Nepal men ännu inte kommit dit.
Har bokat en Nepal vandring i okt 2011 med Läs och res. Resan är på 28 dagar och vandring i 21.
Vandringen kommer att vara i Dolpo området. Verkar det intressant så kolla läs och res hemsida.
Vi kanske ses.
Ann

Dolpa

Hej.

Na tyvarr ar jag inte kvar sa lange.

Jag ar nu mest inne pa att gora foljande vandring:
Beni - Dunai - Phoksumdo Lake - Shey Gompa - Jomson.

Lite drygt en manad. Forsta halvan ar inte i restricted area sa prislappen bor bli overkomlig beroende pa hur man ser det. Min sherpa ar ute och vandrar men jag traffar honom om ca 3 veckor da vi bada ar tillbaka i Ktm.

//Magnus

Pris

Hej.

Nu har jag koll pa priset for denna avlagsna vandring i Dolpo. Om nagon ar sugen, skicka ett mejl sa reder vi ut detaljerna. Jag onskar starta runt 20-25 maj. Totalt 35 dagar med vilodagar.

Lonely Planet sager sa har om de olika strackorna...
Beni – Dunai (13 days) - A true journey and wide range of scenery; great views of Dhaulagiri.
Dunai – Phoksumdo Lake (3) - Spectacular high-altitude lake and dramatic scenery.
Phoksumdo - Shey Gompa (4)- Lots of mystique surrounding Crystal Mountain.
Shey Gompa – Jomsom (12) - Long desolate walk across the roof of Nepal.

Stracken Phoksumdo Lake - Shey Gompa - Jomsom ar i restricted area och kostar 50 USD per person och dag. Hogsta hojd blir 5460 meter. Det finns vag till Beni och Jomsom.

//Magnus

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg