förskräckligt avbräck.

idag skulle jag köpa tågbiljett till Skottland. Det är mkt bekvämt trodde jag. Nattåget Hamburg-Paris släpper av en i Bryssel och därifrån åker man vidare till London, Edinburgh och Blair Atholl.
man kommer fram lagom på eftermiddan för att hitta till campingen och kanske göra ngt sistaminutenköp. Jag har rest ner till Paris med denna förbindelse minst 12 gånger.

NU FINNS DEN INTE LÄNGRE! Jag hittade den inte på DB:S sidor, och det jag hittade på City Night Lines sidor är tydligen föråldrat. OTROLIGT!! För att slippa otaliga byten mitt i natten och
för att få sova lite tvingas jag ta tåget Köpenhamn-Köln och nu blir ankomsttiden sådär 21.33.

Och till sensommaren hade jag tänkt resa till Pyreneerna. Där kanske jag räddas av
en förbindelse mellan Basel och Perpignan. Men ska jag resa från Hamburg till Basel handlar det om nattåget Göttingen-Fulda, av outgrundlig anledning.

Det pratas klimatpolitik och samtidigt mer eller mindre tvingar man folk att flyga.

Ehr...
Det kanske inte är samma personer som pratar klimat och politik, som de som tvingar folk att flyga. Det är ju troligen inte samma personer som kör tågen som de som kör flygen heller...

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg