Tradera bara mobilt bank-id

Lite allmän info till alla som handlar på tradera. Tydligen så accepterar tradera bara mobilt bank-id framöver, dvs inget fast/sladd bank-id. Så det kan bli lite svårt om man sitter på en vanlig dator. Tyvärr har dom inte brytt sig om att meddela ändringen. I mitt fall så blev jag tvunget att säga upp kontot för att kunna stänga ner annonser. Så inget köp eller sälj utan mobilt id.
 
Lite allmän info till alla som handlar på tradera. Tydligen så accepterar tradera bara mobilt bank-id framöver, dvs inget fast/sladd bank-id. Så det kan bli lite svårt om man sitter på en vanlig dator. Tyvärr har dom inte brytt sig om att meddela ändringen. I mitt fall så blev jag tvunget att säga upp kontot för att kunna stänga ner annonser. Så inget köp eller sälj utan mobilt id.
Ingen funktionalitet som "BankID på annan enhet"? (Det gör att jag kan logga på min bak från dator trots att BankID ligger på mobilen.)
 
Tittar på diverse webbsidor och det verkar som det går att ladda hem appen mobilt bank-id till dator.

Kolla med din internetbank.

Thure
 
Jag pratade med min bank i detta ärende och dom menade att det krävs en smarttelefon eller en padda för att kunna installera mobilt bank-id. Nån som vet mer?
 
OK i så fall är det antagligen så illa. Man fastnar i smartphone/paddaträsket. Möjligen kan du använda någon annans smartphone? Typ genom att stoppa i ditt SIM-kort.

Själv upptäckte jag i somras att den nya smartphonen var betydligt bättre för identifiering etc än den gamla som var 8 år gammal. Numera är det mycket sällan jag har behov av min gamla långsamma windowsdator.

Thure
 
Ja, det gäller att hänga med i svängarna, men de flesta som använder tradera har nog mobilt BankID. Finns ju riktiga auktionshus om man inte vill va med fullt ut digitalt. SladdID förstår jag inte vitsen alls med, ytterst sällan jag behöver in på banken på datorn. Kanske om man måste förnya mobilID

Gillar inte heller allt det där, men ännu jobbigare att stå utanför.
 
Jag har lite foto hobby, och ibland video, så min dator är inte helt slö. Och så har jag en stor skärm. En beroendeframkallande smart telefon lockar inte alls. Men jag ser ju ut att få lite mer tid över för annat framöver. Inte så dumt det heller..
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
forslund Kläder på Tradera Utrustning allmänt 15

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.