Vad är det här?

Det är en behållare för 190g punkteringsflaskor. Jag har en likadan i garaget med monterad brännare (artikelnummer 760 på bilden) som jag köpte för länge sedan. Detta var basdelen i ett system Optimus hade för många år sedan och till vilken man kunde köpa och skruva på olika separate tillbehör.
Slangen är nog en egen uppfinning dock.
 
Senast ändrad:

Korrekt. Jag kan se att det sitter en gasbehållare monterad på TS bild (genom trekantiga hålet), så kolla att den är tom innan demontering. Man byter behållare genom att lossa skruven under bottenplattan, sedan vrida bort botten som har ett bajonettfäste och ta ur den tomma gasbehållare. Kolla att gummipackningen runt punkteringsnålen längst upp i cylindern är hel och ren, lägg i en ny behållare och stäng botten via bajonettfästet. Skruva sedan in skruven i botten tills den är helt inskruvad, då skall även gasbehållaren vara punkterad.
Brännaren som jag har är både stabil och bredstrålande, så jag använder den främst till att steka på vid bilutflykter. För vandring finns det dock både bättre och lättare lösningar;)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.