Nätficka med stålram?

OK, då blir min nästa fråga till vilket klurigt användningsområde du tänker ha den?

Förvaringsnät (elastiskt) har jag sett nånstans, minns tyävrr inte var (=värdelöst tips). En stålram tror jag du enklast fixar själv av pianotråd/motsv.

Annars får du nog vända dig till nån buss-konstruktör/reparatör/skrot. Har aldrig sett någon sälja dylika fickor separat. Lite svårt tänka sig vad Svensson ska ha dem till.
 
Över kartläsarplatsen+lite överallt i min lastbil. Har kontaktat en busskrot för att se vad han har.
/J
Ps: Är absolut ingen Svensson...
 
Senast ändrad:
OK, då blir min nästa fråga till vilket klurigt användningsområde du tänker ha den?

Förvaringsnät (elastiskt) har jag sett nånstans, minns tyävrr inte var (=värdelöst tips). En stålram tror jag du enklast fixar själv av pianotråd/motsv.

Annars får du nog vända dig till nån buss-konstruktör/reparatör/skrot. Har aldrig sett någon sälja dylika fickor separat. Lite svårt tänka sig vad Svensson ska ha dem till.

Stålram av pianotråd?
 
Spånar lite...

Ramen behöver nog inte vara av stål, däremot både kunna fästas på ett plant eller kurvat/svängt underlag samt hålla ett elastiskt lastnät och anpassas efter vlika mått platsen har där den ska sitta. Tänker direkt på lite kraftigare spikförband på rulle. Det kan man klippa delar av och "måttsy" för just var fickan ska placeras. Ramen behöver bara vara U-formad , man popnitar ihop den, det är ju prakriskt om man inte förseglar ovansidan... "Lastnätet" blir nästa del jag funderar på, resår av någon modell, man behöver inte knyta ett nät, ett par stygn med tråd i varje kryss borde räcka. Om man inte använder alla hål för resårenen i ramen så kan man använda de hålen för att fästa lasthållaren i fordonet, hur man gör det får man fundra på när man vet vad det är för material, där det ska sitta.

Hoppas att det inte ligger för mycket av provisorium över svaret!
 
Senast ändrad:
jag var för nått år sedan på väg att göra nästan exakt vad du pratar om i min hundkoja, men fisk inte
tid sen. Ville ha kartfickor i dörrarna och nätfickor under instrumentpanelen och i bagaget.
På det här företaget:

www.scancord.net

Hade de vad jag var ute efter. De var villiga att skicka nät efter mått som jag hade. Kommer inte
ihåg nu men jag tror de gjorde ramar till också. Dessa grejer finns inte listade på hemsidan nu,
men jag har för mig att det fanns en kille som hette Janne som fixade med såna småbeställningar. Tror de kallades för fordonsnät eller bagagenät eller nått sånt.
 
Tack för scancord länken. Fick mig påmind om hur jag hittade produkten förra gången. Ska söka.

Husvagnssvensson länken var också bra men fickan lite liten (jag är kräsen också).
/J
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.