DIAMOX - Forum

Alpin / Bigwall Go big!

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2000-01-11, 12:37
[email protected] (pelle)

fråga DIAMOX

Vet nån någon läkare som skriver ut DIAMOX år klättrare?

Vet nån någon websida man kan beställa receptbelaggda läkamedel på?
Svara med citat
Gammal 2000-01-14, 09:22
erik

inlägg Nepal...

I Kathmandu kan man köpa Diamox för 20 kr/förpackn.

Om det funkar så bra är omtvistat. Ett par ledande alpina klättrare tyckte att man uppnådde samma effekt (pissar mkt) genom att dricka mycket kaffe!

Lägg energin på en seriös acklimatisering istället!
Svara med citat
Gammal 2000-01-15, 13:31
Pese

idé Inga problem

Jag har inte haft några problem att få dom utskrivna av en läkare...... förklara bara läget så funkar det !!

men som föregående svar....köp dom i kathmandu och förlita dej inte på dom utan ta det lite lugnt under acclimatiseringen istället eftersom diamoxen inte påskyndar, utan minskar bieffekterna.
Svara med citat
Gammal 2000-01-22, 20:40

Receptbeläggningen av diamox inte utan skäl

Jag är läkare på Huddinge sjukhus. Jag har skrivit ut Diamox till personer som planerat gå upp på Kilemanjaro med mera. Jag anser att man som utskrivande läkare är skyldig att informera vandraren/klättraren om akut höjdsjuka och försäkra sig om att det inte finns kontraindikationer. Diamox har en relativt lång biverkningslista men upp till 75% av de som tar Diamox minskar sina höjdsjukesymtom.

Om någon som läser detta vill ha kontakt med mig för att diskutera eventuell utskrivning av Diamox så maila telefonnumret så ringer jag upp. Om jag inte hinner ordna med konsultation så mailar jag tillbaka.

Att köpa Diamox utan recept respektive låna från en kamrat / låna ut är inte bara dumt det kan vara livsfarligt.

Thure Björck
Svara med citat
Gammal 2017-07-17, 08:24
lorenzr lorenzr är uppkopplad nu

[QUOTE=clobster;785499]Bästa sajten för att handla Diamox online är .....
Detta inlägg länkar till en hemsida som säljer receptbelagda läkemedel, alltså till en icke legal verksamhet! Det är förbjudet i Sverige att sälja receptbelagda läkemedel utan recept via nätet.

Det finns en anledning att vissa läkemedel är receptbelagda.
Det är dessutom ytterst tveksam att du får det du beställer när du köper på en internethemsida som tillhör en affärsverksamhet som ligger långt utanför Europa.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:04.

Logga in

Tips!