"Get Out" i Bodafors läggs ner

Outnorth som 2011 köpte Get Out lägger ner markbutiken i Bodafors 31 augusti. All personal är uppsagda.

Ingen mer Fair Enough :( Extremt tråkigt!

Get Out var en av de trevligaste och bästa butiker/online-shoppar inom friluftsutrustning. Sen Outnorth tog över har det bara gått downhill och nedläggningen kommer väl inte direkt som någon överraskning.
 
Outnorth som 2011 köpte Get Out lägger ner markbutiken i Bodafors 31 augusti. All personal är uppsagda.

Ingen mer Fair Enough :( Extremt tråkigt!

Get Out var en av de trevligaste och bästa butiker/online-shoppar inom friluftsutrustning. Sen Outnorth tog över har det bara gått downhill och nedläggningen kommer väl inte direkt som någon överraskning.

Varifrån har du fått informationen? Det låter ju jättetråkigt!
 
Är det så att folk bara handlar på Naturkompaniet? Och hos AddNature när de handlar på nätet?

Eller är outdoor intresset på väg att svalna?
 

avslutad210712

Gäst
Trist att GetOut och därmed kanske också Fair Enough läggs ner.

Nej folk handlar inte bara på Addnature och Naturkompaniet på nätet utan det finns en del andra friluftsbutiker på nätet som i alla fall jag också handlar på.

Sen går det inte att komma ifrån att det kommit en del nya aktörer som tar andelar med extremt aggresiv prissättning. Köpte själv mina senaste sandaler på Sportamore. Lite svårt att inte köpa där när de är 200:- billigare än de vanliga affärerna och internetbutikerna. Dessutom fri frakt och retur vilket gör att man inte får några dolda kostnader. Såg också att de sålde samma sandaler ytterligare nästan 200:- billigare i förra veckan än vad jag gav för dem dvs nästan 400:- billigare än i butik. Nu var det nog så att de sålde ut de sista kvarvarande eftersom storlekarna var lite udda men med en sån prissättning lär många butiker och internetbutiker få det hårt i framtiden.
 
Är det så att folk bara handlar på Naturkompaniet? Och hos AddNature när de handlar på nätet?

Eller är outdoor intresset på väg att svalna?

Konkurrensen hårdnar. XXL har ju poppat upp lite varstans. Många av de vanliga sportaffärerna upplever jag har utökat outdoorsortimentet. Och de riktigt dyra sakerna kan man beställa mycket billigare från utlandet; UK och USA.

Butiker kommer och går.
 
Outnorth, Getout, Northout--den där sidan eller butiken eller vad det är är så anonym och streamlajnad att man inte vad som är bak eller fram på dem. De finns definitivt inte i mitt långtidsminne bland tidiigare nämnda i tråden samt några till utan jag får leta, snubblar på dem om jag googlar prylar jag ska hanlda. Nu iom att jag skriver detta är de aktuella i minnet men snart trillar de ut igen.

Så här från mitt konsumentperspektiv så känns det som att de gjorde precis fel manöver som avvecklade istället för att vidareutveckla en butik (online) med tydlig särprägel som ingen som besökt kunde glömma.
 
Global marknad

Det finns väl bara en anledning. Lönsamheten är inte enligt förväntningarna! Det är många år senan jag handlade från Outnorth(GetOut). Anledning, för dyra helt enkelt. Köper nästan allt via andra länder inom EU.

Nu senast tält från Springfield Camping, UK. Bilbatteri från Tayna Ltd, UK. Billigast, med leverans hem till dörren.

Vi lever i en global marknad numera. Snart börjar EU och USA förhandla om ett frihandelsavtal, konkurrensen hårdnar. Vinnare, vi konsumenter så klart.

Det går inte (längre) att sälja produkter genom trevlig personal enbart!
 
Jag handlade gärna från getout förut, fantastisk service och bra utbud. Sedan sammanslagningen och framförallt den nya hemsidan har jag inte handlat där. Deras hemsida är helt enkelt för dålig. Den är långsam, låser sig, dåliga sök och filterfunktioner. Att de dessutom tappade sin personlighet var ju synd.

Trist. Och konkurrensen har inte inneburit så mycket positivt tycker jag. Det händer att jag handlar på både naturkompani och intersport, men jag behöver inte mer konkurrens av xxl.

Peter
 
Jag gillade också det ursprungliga GetOut. Riktigt tråkigt att den fysiska butiken lägger ned, men sen Outnet köpte GetOut och det blev Outnorth (för visst sviker inte minnet mig ?) så blev det sämre. Mindre personlighet, annat och enligt mig sämre utbud.

GetOut var roligt att handla på. Outnorth går man in på om man är illa tvungen.

Obs, detta är såklart mina personliga åsikter.

Mvh // Johannes
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
j_felix "Get Out" Köldknäppen 2012. Blir det någon? Allmänt om friluftsliv 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.