angående benrakning

jag har, efter att ha diskuterat detta med en kompis som cyklar mest landsväg(jag själv kör uteslutande MTB), fudnerat över hur mkt av benen landsvägscyklister egentligen rakar?. uppenbarligen så rakade min kompis så att han fick ett par hårshorts i modell hotpants. men vad är den gängse regeln för rakning av benen, hur mkt tar ni bort??
 
Jag brukar raka benen när jag märker att andra kvinnor stirrar på dom när jag har kjol. Tycker det är jättetråkigt att hålla på att raka, bara för att man måste. Det blir ju bara vasst och jobbigt när det växer ut. På vintern är det kanon med håriga ben. Rakade ben är kul när man simmar, annars bryr jag mig inte så mycket.

Spelar verkligen håren någon roll när man långfärdscyklar? Det extra luftmotståndet borde vara försumbart, i alla fall för glada amatörer.
 
Massage!

Oavsett kjol eller inte, så rakar elitcyklisterna sina ben i första hand för att underlätta vid massage av benen och undvika inflammerade hårsäckar. Raka därför så högt som du vill ha massage! Dessutom blir det lättare att plåstra ihop eventuella skrubbsår.

Sen är det ju många som uppskattar känslan också, och tycker att det är snyggt. Och rent psykologiskt kanske även luftmotståndet blir mindre med rakade ben...
 
Jag tycker att inflammation i hårsäckarna uppkommer i högre grad om jag rakar...

Coolt med massagen. Det ska jag komma ihåg, om jag nu nån gång mot all förmodan skulle köra nåt långlopp eller nåt.
 
jag blev övertalad att raka benen i somras, då vart det hela balunsen. jäkligt skum känsla när man har byxor och annat(ja typ sarong), ungefär som om man tar knark o höjer känsel förmågan...kanske jag har bara testat det ena. raka benen alltså. men det var häftigt, men jäkligt jobbigt att hålla efter så jg sket i det....
 
simmare rakar sig oxå...

Kom att tänka på att även simmare rakar bort kroppshår på bål och extremiteter för att minska friktionen. I alla fall var det så på "min tid". De nya mer kroppstäckande tävlingsdräkterna har kanske minskat behovet av rakning? Själv gillar jag rakade kvinnor mer än rakade män. Har ett burrigt, grånat och ovårdat helskägg för tillfället. Bajen, bärs och rakade brudar!? Äsch, så dumt skrivet! Skippa det där med Bajen...
 
Det är min bestämda åsikt att det är andra kvinnor som bryr sig mest i om jag rakar benen eller inte. Jag har aldrig blivit stirrad på av någon kille/man när jag haft orakade ben och kjol. Män älskar oss kvinnor, oavsett om vi rakar benen eller inte...
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.